جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 14181 16:33 1394/04/24
بانک های مرکزی جهان به خرید ذخایر طلا ادامه می دهند

بانک های مرکزی جهان به خرید ذخایر طلا ادامه می دهند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بانک های مرکزی جهان به خرید ذخایر طلا ادامه می دهند

بانک های مرکزی جهان به خرید ذخایر طلا ادامه می دهند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

بانک های مرکزی جهان به خرید ذخایر طلا ادامه می دهند

financials@jahaneghtesad.com

موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که بانک های مرکزی جهان همچنان به خرید طلا و متنوع کردن ذخایر ارزی خود ادامه می دهند. به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه خبری کیتکو نیوز، تحلیلگران موسسه کاپیتال اکونومیکس اعلام کردند: علی رغم کاهش تقاضای سرمایه گذاری در بازار طلا طی هفته های اخیر، بانک های مرکزی جهان همچنان به خرید طلا و افزایش سهم آن در ذخایر ارزی خود ادامه می دهند. بانک های مرکزی جهان طی ماه می نیز خریدار ذخایر طلا بوده اند و میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده اند. در این بین کشورهای در حال توسعه و نوظهور بیشترین میزان خرید طلا را داشته اند. روسیه بار دیگر نقش فعالی در زمینه خرید طلا داشته است. بانک های مرکزی جهان برای متنوع کردن ذخایر طلای خود و کاهش سهم دلار همچنان به خرید طلا ادامه خواهند داد. به نظر می رسد در ماه می 7 تن به ذخایر طلای بانک های مرکزی جهان افزوده شده است. این رقم در ماه قبل از آن نیز به 4 تن رسیده بود. بانک مرکزی روسیه در ماه می اقدام به خرید 4.3 تن ذخایر جدید طلا کرده است. تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو قرار خواهد داشت. قیمت طلا در روزهای گذشته بالاتر از سطح 1150 دلاری تثبیت شده است. بر اساس این گزارش سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1160 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا تا 1163 دلار افزایش خواهد یافت.

سطح حمایتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت 1150 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا 1146 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت. سخنرانی فردا پنج شنبه جانت یلن رئیس فدرال رزرو در کنگره و سنای آمریکا تاثیر زیادی بر ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت. بحران مالی و بدهی یونان نیز همچنان در کانون توجه سرمایه گذاران بین المللی است. شک و تردیدهای زیادی در این خصوص وجود دارد که پارلمان یونان به توافق اخیر این کشور با نهادهای مالی بین المللی رای مثبت دهد. قیمت طلا در بازارهای بین المللی روز چهارشنبه در شرایطی با نوسان چندانی روبرو نشده است که سرمایه گذاران منتظر سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنگره هستند.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سخنرانی امروز و فردای جانت یلن در کنگره و سنا تاثیر زیادی بر چشم انداز نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده و نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد داشت. بر اساس این گزارش یلن در سخنان جمعه گذشته خود از احتمال افزایش نرخ بهره بانکی تا پایان امسال خبر داده ولی نسبت به اوضاع بازار کار و اشتغال ابراز نگرانی کرده بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |