جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 3707 14:50 1393/04/31
بانک جهانی از توقف افزایش بهای طلا خبر داد

بانک جهانی از توقف افزایش بهای طلا خبر داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بانک جهانی از توقف افزایش بهای طلا خبر داد

بانک جهانی از توقف افزایش بهای طلا خبر داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول ک بانک جهانی اعلام کرد، روند افزایش قیمت طلا در حال بر عکس شدن است، زیرا اقتصاد جهانی در حال بهبود است و بانک مرکزی آمریکا نیز سرانجام نرخ بهره را افزایش خواهد داد

بلومبرگ اعلام کرد: صندوق های سرمایه گذاری برای نخستین بار در شش هفته اخیر احتمال افزایش قیمت طلا را ضعیف ارزیابی کردند.
در هفته منتهی به 15 ژوییه (24 تیر ماه 93) گردانندگان پول، معاملات خرید طلا به امید افزایش قیمت در آینده را 8.5 درصد کاهش دادند.
قیمت طلا هفته گذشته دو درصد کاهش یافت. این نخستین کاهش قیمت طلا از ماه مه (اردیبهشت ماه 93) بود و موجب شد یک میلیارد و 380 میلیون دلار از ارزش دارایی صندوق های سرمایه گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلا کاسته شود.
قیمت طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون 9.5 درصد بالا رفته است، زیرا تنش میان روسیه و اوکراین، تقاضا برای این دارایی مطمئن را افزایش داد.
بنا به گزارش 17 ژوییه (26 تیر ماه 93) بانک جهانی، روند افزایش قیمت طلا در حال بر عکس شدن است، زیرا اقتصاد جهانی در حال بهبود است و بانک مرکزی آمریکا نیز سرانجام نرخ بهره را افزایش داد.
بانک جهانی برآورد کرده است، قیمت هر اونس طلا از یک هزار و 250 دلار در سال 2014 و یک هزار و 411 دلار سال 2013 به یک هزار و 230 دلار در سال 2015 برسد.
قیمت طلا در معاملات آتی بازار نیویورک از پایان ماه ژوئن (9 تیر ماه 93) تا کنون چهار دهم درصد کاهش یافته و به یک هزار و 316 دلار و 60 سنت در هر اونس رسیده است.
شاخص کالای بلومبرگ که تغییرات قیمت 22 ماده خام را ثبت می کند، 4.1 درصد کاهش یافته در حالی که شاخص جهانی سهام یک دهم درصد افزایش پیدا کرده است.
روند نزولی بهای طلا ادامه خواهد یافت
موسسه تحقیقات اقتصادی امکای پیش بینی کرد، با توجه به تحولات اقتصادی و سیاسی بین المللی قیمت طلا در کوتاه مدت روند نزولی خود را حفظ خواهد کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی مای آیرس؛ قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه در مرز 1310 دلار تثبیت شده ولی به نظر می رسد برای کاهش بیشتر آماده می شود.
بر اساس این گزارش موسسه تحقیقاتی امکای در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: تنش های سیاسی بین المللی به خصوص در اوکراین و نوار غزه از یک سو و بهبود شرایط اقتصادی آمریکا و انتشار امارهای مربوط به بهتر شدن شاخص های کلان اقتصادی این کشور از سوی دیگر بر تحولات قیمت طلا تاثیر گذار بوده است.
کشورهای غربی روسیه را به اعمال تحریم های شدیدتر به خاطر بحران اوکراین تهدید کرده اند. سقوط هواپیمای مسافربری مالزی با 298 سرنشین به تشدید بحران اوکراین و افزایش تنش در روابط روسیه و غرب دامن زده است.
میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با 1.8 تن کاهش به کمتر از 803 تن رسیده است. ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز موجب شده تا تعداد قربانیان این حملات به مرز 600 نفر برسد.
موسسه امکای بر این باور است که کاهش تقاضای فیزیکی در بازارهای جهانی عامل اصلی افت احتمالی قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |