جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 3929 13:09 1393/05/10
بانک‌ها منابعی برای پرداخت تسهیلات ندارند

بانک‌ها منابعی برای پرداخت تسهیلات ندارند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بانک‌ها منابعی برای پرداخت تسهیلات ندارند

بانک‌ها منابعی برای پرداخت تسهیلات ندارند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 گروه بازارپول : مشاور وزیر اقتصاد و دارایی با بیان این مطلب که افزایش سرمایه بانک‌ها موجب خروج از رکود و کاهش تورم می‌شود افزود: در حال حار بانک‌ها منابعی برای پرداخت تسهیلات ندارند تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی موجب رونق تولید و اقتصاد خواهد شد

حیدر مستخدمین حسینی، کارشناس ارشد بانکی و مشاور وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه به دلیل کاهش پول ملی باید سرمایه بانک‌ها افزایش یابد به ایلنا گفت: بر اساس تصویبی که در گذشته صورت گرفته بود سرمایه موسسات مالی و اعتباری 150 میلیارد تومان و سرمایه بانک‌ها 600 میلیارد تومان تعیین شده بود که این رقم به جهت خروج از رکود و کاهش تورم باید افزایش پیدا کند.
وی افزود: دولت موظف به افزایش سرمایه بانک‌های دولتی از جمله بانک صنعت، معدن، ملی، کشاورزی، مسکن و سپه است که برداشت از صندوق توسعه ملی بهترین روش برای تزریق سرمایه به بانک‌ها است.
این کارشناس بانکی با تاکید بر اینکه برای خروج از رکود باید این کار هرچه سریعتر انجام شود تصریح کرد: بانک‌ها در حال حاضر منابع برای پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی ندارند که با افزایش سرمایه مشکل سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی حل خواهد شد و در نتیجه تولید و اشتغال کشور رونق می‌گیرد.
مستخدمین حسینی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی نه تنها موجب خروج از رکود می‌شود بلکه کاهش تورم را نیز به همراه خواهد داشت.
وی در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود اینکه وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی برای افزایش سرمایه بانک ‌ها توافق دارند هنوز این اتفاق رخ نداده است،گفت: ممکن است به دلیل اینکه باید به تصویب دولت، مجلس، شورای پول و اعتبار و کمیسیون‌ها برسد و پروسه طولانی دارد تا کنون این اتفاق با وجود مهم بودن موضوع نیفتاده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |