چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14412 12:11 1394/05/05
بانکها همیشه درسود تولید شریکند

بانکها همیشه درسود تولید شریکند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بانکها همیشه درسود تولید شریکند

بانکها همیشه درسود تولید شریکند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس خانه صنعت ایران انتقاد کرد

گروه تولید

produces@jahaneghtesad.com

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بخش تولید صنعتی کشور از محل یارانه ها 400 هزار میلیارد ریال از دولت طلبکار است.

سید عبدالوهاب سهل آبادی اظهار کرد: متاسفانه سهم بخش صنعت از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها پرداخت نشده است.

وی بیان کرد: ازسوی دیگر شماری از تولیدکنندگان صنعتی به دلیل داشتن بدهی های معوق و چک های برگشتی در زندان ها و دادگاه ها بسر می برند لذا از دولت انتظار داریم هرچه زودتر تکلیف بدهی های بخش صنعت ومعدن که هیچ تقصیری در به وجود آمدن آنها نداشتند را مشخص کند.

وی اظهار کرد: از دولت انتظار داریم جهادگرانه معضل بزرگ در ارتباط با سود و قوانین بانکی نسبت به کار و تولید را برطرف کند زیرا بخش تولید در یک سو با بانکها شریک و درطرف دیگر دشمن آن است.

وی افزود: تولیدکنندگان قرارداد مشارکت با بانکها دارند و بانک همیشه درسود تولید شریک است اما به محض عقب افتادن دوره بازپرداخت تسهیلات، تولیدکنندگان برای بازپرداخت بدهی هایشان تحت فشار قرار می دهند.

این فعال بخش خصوصی اظهار کرد: واحدهای تولیدی مشکل دار درشرایط پیش آمده نمی دانند که نسبت به دیون معوق خود چه کنند لذا دولت باید به میان آید و تکلیف این دیون معوق بانکی را مشخص کند.

سهل آبادی افزود: قطعا مشکل بین تولیدکنندگان و بانکها بازی برد – برد نیست زیرا اتفاقی افتاده که به نفع بانک یا بخش تولید نیست زیرا نه بانک می تواند کارخانه داری کند و نه تولیدکننده از پس پرداخت دیون معوق که ساعت وار برآن اضافه می شود، برمی آید.

وی ادامه دارد: از جبهه اقتصادی دولت انتظار داریم که از بارسنگین برخی مسائل مالیاتی که بخش خصوصی نسبت به آن وظیفه ای ندارد، کم کنند.

سهل آبادی گفت: اکنون تولیدات بیشتر تولیدکنندگان بخش خصوصی در انبارها دپو شده یا در مدت زمان طولانی به فروش می رسد، برخی از تولیدکنندگان نیز با تعهدات یکساله تولیدات خود را عرضه و توزیع می کنند.

وی با زیاد دانستن سهم صنعت در پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی کارگران افزود: این میزان سهم در هیچ کشوری از دنیا رایج نیست و تولیدکنندگان نمی توانند تحت این شرایط در دوران پساتحریم با رقبای خارجی که برای سرمایه گذاری به ایران می آیند دربخش صادرات و تولیدات باکیفیت رقابت کنند.

وی با تاکید بر کاهش آیین نامه ها و بخشنامه های خلق الساعه در بخش تولید گفت: اگر به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی درکشور هستیم باید مراحل کسب مجوزهای لازم کاهش یابد و مشکلات سرمایه گذاران در این خصوص برطرف شود تا اگر کسی خواهان سرمایه گذاری در کشور بود معطل نشود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: 100 هزار واحد صنعتی درشهرک ها و نواحی صنعتی و نزدیک به سه میلیون واحد صنفی درکشور فعالیت دارند که نیازمند همت دولت در بخش اقتصادی هستند.

سهل آبادی از رئیس دولت یازدهم به عنوان رئیس جمهوری صلح طلب یاد کرد و گفت: پس از اعلام جمع بندی مذاکرات هسته ای مهربانی و صلح طلبی دولت یازدهم را به عینه مشاهده کردیم، این دولت ادبیاتی را درعرصه بین الملل به کار برد که ارتباط تخریب شده ملت شریف و باادب ایران با جهان را ترمیم کرد.

وی اظهار کرد: به دلیل تحریم های اقتصادی بخش تولید کشور بسیار متضرر شد اما تیم سیاسی دولت تدبیر و امید افق تازه ای را بر روی تولیدکنندگان گشود و چنان تحول بزرگی را در دنیا رقم زد که عرصه تجارت جدید با کشورهای دیگر را باز کرد.

این فعال اقتصادی بخش خصوصی گفت: تولیدکنندگان وظیفه دارند دقت لازم را در افزایش کیفیت کالای تولیدی خود، ارتقای بهره وری در تولید و مدیریت منابع مالی و انسانی بکارگیرند تا حداقل مردم کشور با امنیت کامل از کالای تولید داخلی بهره گیرند.

سهل آبادی افزود: دست اندرکاران شبکه توزیع وظیفه دارند در راستای دفاع از تولید کشورمان نسبت به عرضه تولیدات داخلی همت گمارند و کالای قاچاق را از شبکه حذف کنند ضمن اینکه از مردم شریف کشور انتظار می رود استفاده از کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |