سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 7723 16:22 1393/09/14
بانوی اول فرانسه در صدر کتاب‌های پرفروش جهان

بانوی اول فرانسه در صدر کتاب‌های پرفروش جهان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بانوی اول فرانسه در صدر کتاب‌های پرفروش جهان

بانوی اول فرانسه در صدر کتاب‌های پرفروش جهان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

والری تریرویلر زمانی بانوی اول کاخ الیزه و کشور فرانسه بود و حالا با نوشتن کتابی از خاطرات زندگی با رئیس‌جمهور فرانسه و رسوایی اخلاقی او به جمع زنان نویسنده پیوسته است. البته مساله‌ی رسوایی رئیس‌جمهور فعلی فرانسه درحالی مطرح می‌شود که پیشتر و در زمان ریاست‌جمهوری نیکلای سارکوزی، رئیس‌جمهور پیشین این کشور، مساله رابطه او با کارلا برونی(مدل و بازیگر ایتالیایی) بارها و بارها رسانه‌‌ای شد

کتاب «برای این لحظه متشکرم» که توسط ابوالفضل الله‌دادی ترجمه شده؛ قرار است ازسوی نشر نگاره به بازار کتاب ایران راه پیدا کند. «برای این لحظه متشکرم» به زندگی تریرویلر و فرانسوا اولاند و همچنین رسوایی اخلاقی اولاند می‌پردازد و به نظر می‌رسد تریرویلر قصد داشته تا با این کتاب، انتقام خود را از خیانت‌های اولاند بگیرد.

ابوالفضل الله‌دادی(مترجم) به ایلنا گفت: کتاب «برای این لحظه متشکرم» خاطرات والری تریرویلر بانوی اول سابق فرانسه را شامل می‌شود و انتظار می‌رفت باتوجه به مسائلی که رئیس‌جمهور فرانسه برای زندگی خانوادگی‌اش به وجود آورده بود، تبدیل به یک اثر جنجالی شود. درحال ترجمه‌ی رمان فرانسوی دیگری به نام «آدم‌های خوشبخت کتاب می‌خوانند و قهوه می‌نوشند» اولین اثر اگنس مارتن لوگان بودم که خبر انتشار این کتاب به من رسید. از آنجا که مسائل فرانسه و اولاند رو از قبل هم پیگیری می‌کردم و برایم جالب بود، وقتی از انتشار «برای این لحظه متشکرم» آگاه شدم، رمان خانم لوگان را کنار گذاشته و به سراغ این کتاب رفتم.

وی در ادامه افزود: این اثر مخفیانه نوشته شده است. اما سردبیر مجله پاریمَچ بخش‌هایی از آن را یک روز قبل از انتشار مکتوبش، در سایت اینترنتی این مجله منتشر کرد. وقتی قسمت‌های مختلف کتاب را در سایت خواندم، علاقمند به خواندن کل کتاب شدم و وقتی خود کتاب به دستم رسید، متنش به قدری جذاب بود که به سرعت تصمیم گرفتم ترجمه‌اش کنم. ترجمه کتاب هم به‌صورت فشرده و در زمانی نزدیک به 2 الی 2 ماه و نیم به پایان رسید. درحال حاضر هم نشر نگاره قرار است به همین زودی کار را به بازار کتاب ایران روانه کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |