چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 7016 17:06 1393/08/27
باستان شناسان امیدوار به یافتن مدفن لورکا

باستان شناسان امیدوار به یافتن مدفن لورکا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
باستان شناسان امیدوار به یافتن مدفن لورکا

باستان شناسان امیدوار به یافتن مدفن لورکا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

پروژه ۱۵ هزار یورویی بخشی از تلاشی است که دولت اسپانیا انجام می دهد تا بتواند گورهای دسته جمعی کشتارهای دوران دیکتاتوری فرانکو را کشف کند

به گزارش مهر به نقل از گاردین، مقامات اسپانیایی در حال بررسی یکی از بزرگترین اسرار کشورشان هستند و قصد دارند تا با جستجو در گورهای دسته جمعی دوران فرانکو بازمانده فدریکو گارسیا لورکا نمایشنامه نویس و شاعر مشهور اسپانیایی را پیدا کنند.

ظرف ۱۰ روز آینده گروهی از باستان شناسان در محوطه‌ای به وسعت ۳۰۰ متر مربع در تپه‌های نزدیک شهر گرانادا در جستجوی مدفن لورکا خواهند بود. اینجا مکانی است که آنها امیدوارند تا بتوانند بازمانده‌های جسد خالق «عروسی خون» و «خانه برنارد آلبا» را پیدا کنند. لورکا توسط جوخه آتش گروهی از هواداران تندروی فرانکو در سال ۱۹۳۶ تیرباران شد و جسدش در مکانی نامعلوم به خاک سپرده شد.

پس از سال‌ها بررسی در آرشیو پلیس و ارتش در سال ۲۰۱۱ نویسنده‌ای به نام میگل کابالرو پرز در سایت خود از ۱۳ ساعت آخر زندگی لورکا پرده برداشت. این نوشته سرانجام موجب شد تا سال پیش گروهی با رادارهای پیشرفته یک گور دسته جمهی را که در زیر لایه‌ای از خاک پوشانده شده، کشف کنند.

این پروژه که تاکنون حدود ۱۵ هزار یورو هزینه داشته تنها پروژه برای یافتن لورکا نیست و به گفته خوان فرانسیسکو آرناس از مسئولان دولتی تصور می‌رود حدود ۳۵۰۰ نفر در این محدوده در گورهای دسته جمعی به خاک سپرده شده باشند.   وی افزود: ما فقط دنبال یک نفر نیستیم، دنبال همه آنها می‌گردیم.

این حفاری ها یکی از ۴۰ حفاری مشابه‌ای است که در سال‌های اخیر در این ناحیه صورت گرفته است تا بتواند پاسخگوی خانواده‌هایی باشد که در جستجوی اعضای خانواده شان هستند.

لورکا یکی از مشهورترین قربانیان رژیم فرانکو و حامیان افراط گرای او بود.

باستان شناسان قصد دارند تا در محوطه ای به کاوش بپردازند که چند صد متر خارج پارکی واقع شده که به نام لورکا خوانده می شود. در اواخر دهه ۱۹۹۰ شهردار محلی قصد داشت تا این پارک را به زمین فوتبال بدل کند اما با اعتراض شماری از مردم از جمله خواهر کوچکتر لورکا روبه رو شد که آن زمان ۸۷ سال داشت.

این کاوش‌ها دومین تلاش دولت محلی برای یافتن گور دسته جمعی است که لورکا در آن دفن شده است. در سال ۲۰۰۹ نیز دولت محلی ۷۰ هزار یورو هزینه کرد تا بتواند در مکانی که مردی ادعا می کرد مکان دفن لورکا است، به کاوش بپردازد. با این حال هیچ جسدی در آن منطقه یافت نشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |