جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 74359 13:36 1396/09/20
بازگیر: لایحه حمایت از محیط بانان نیازمند توجه مجلس است

بازگیر: لایحه حمایت از محیط بانان نیازمند توجه مجلس است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازگیر: لایحه حمایت از محیط بانان نیازمند توجه مجلس است

بازگیر: لایحه حمایت از محیط بانان نیازمند توجه مجلس است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: محمد حسین بازگیر، رئیس محیط زیست شهر تهران، با اشاره به این موضوع که به ازای چندین هزار هکتار منطقه تحت حفاظت، یک نفر محیط‌ بان حضور دارد، گفت: محیط بانان با کمترین امکانات در مناطق حفاظت شده حضور دارند. همچنین آنقدر تعدادشان کم است که در یک پاسگاه که باید هشت نفر حضور داشته باشند اما این تعداد دو نفر بوده و در نهایت ۶۰ درصد چارت محیط بانان خالی است.

وی افزود: لایحه حمایت از محیط بانان چندین سال است که در مجلس مانده است و هیچ توجهی به آن نمی‌شود، امروز این درخواست را از مجلس داریم که به لایحه حمایتی توجه لازم داشته باشند و این لایحه را مورد حمایت قرار دهند تا هر چه سریعتر به تصویب برسد.

رئیس محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: مشکل دیگر محیط بان‌ها دریافتی‌های‌ آنهاست و اگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بازنگری در دریافتی‌ها داشته باشند، بخشی از مشکلات ما حل خواهد شد.

وی بیان کرد: تعداد محیط بان‌ها بسیار کم است و از طرفی شاهد بیکاری متخصصان و فارغ‌التحصیلان محیط زیست هستیم. ای کاش سازمان اموراستخدامی کشور درهای استخدامی خود را باز کند تا شاهد افزایش تعداد محیط بان‌ها در مناطق محیط زیست باشیم.

بازگیر اظهار کرد: فرهنگسازی، موضوع اصلی و راهکار جدی برای حفظ محیط زیست است. ما باید این باورها را ایجاد کنیم و همین باورها می‌تواند رفتارها را اصلاح کند و شاهد تغییر رفتارها باشیم. متأسفانه سبک زندگی، سبک مخربی برای محیط زیست است یعنی امروزه انسان‌ها پرمصرف شده‌اند و از انرژی بسیار مصرف می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشتن حیوانات، نامهربانی با طبیعت و درختان، در هیچ یک از دستورات دینی، آموزه‌ها و رفتارگذشتگان نیست. ما متأسفانه به نام حیوان دوستی، حیوانات را در خانه نگه می‌داریم. سبک زندگی‌مان نیاز به بازنگری دارد. اگر آموزش‌ها و فرهنگسازی‌های‌مان درست باشد، در این امر موفق خواهیم بود.

رئیس محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: فرهنگسازی تنها کار تخصصی است و یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند از عهده کار بر بیاید. ورزشکاران، هنرمندان، علما و هر یک از اقشار می‌توانند این پیام حفظ محیط زیست را به مردم برسانند و در این امر تأثیرگذار باشند. همچنین در قانون اساسی عنوان شده است که براساس اصل ۵۰ حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است و همه آحاد جامعه این وظیفه را برعهده دارند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |