سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 159558 11:46 1400/08/06
بازگشت 831 واحد تولیدی راکد به چرخه طی 2 سال

بازگشت 831 واحد تولیدی راکد به چرخه طی 2 سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازگشت 831 واحد تولیدی راکد به چرخه طی 2 سال

بازگشت 831 واحد تولیدی راکد به چرخه طی 2 سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، حشمت الله عسگری  در جلسه مشترک ستاد تسهیل استان و شهرستان رباط کریم که در محل شهرک صنعتی پرند برگزار شد گفت: با تلاش دستگاه‌های اجرایی و بانک های عامل از ابتدای سال ۹۹ تا نیمه ۱۴۰۰ هیچ طرح تولیدی در بخش های مختلف متوقف نیست و در این مدت ۵۲۳ طرح راکد به عرصه تولید بازگشته است.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان رباط کریم در بخش های صنعت و کشاورزی، اصلاح مصوبه ممنوعیت استقرار صنایع در شعال ۱۲۰ کیلومتری تاثیرات مثبتی بر کمیت و کیفیت صنعت این شهرستان خواهد گذاشت.

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به لزوم حمایت از تولید در سال پشتیبانی ها و مانع زدایی از همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بانک های عامل خواست به عنوان موتور محرک تولید تمام تلاش خود را برای تحقق رونق تولید و ارتقا شاخص های اقتصادی به کار گیرند. 

وی تامین زیرساخت شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی و همچنین زمین موردنیاز سرمایه گذاران را از اهداف مهم اقتصادی در زمینه رونق تولید و افزایش اشتغال دانست.

عسگری گفت: اقدامات اساسی در طول سال گذشته در این زمینه صورت گرفته که از مهمترین آنها تامین آب شهرک صنعتی عباس آباد، طرح انتقال آب به شهرک صنعتی شمس آباد و تامین زمین مورد نیاز در شهرک صنعتی پرند بود که کمک موثری در تشویق و دلگرمی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داشت.

وی یکی از مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در شهرستان رباط کریم را مسائل زیست محیطی دانست و افزود: پیوست زیست محیطی از الزامات واحدهای تولیدی است که رعایت آن موجب پایداری محیط زیست و جلوگیری از آلودگی خواهد شد.

۸۳۱ واحد تولیدی راکد تهران طی ۲ سال به چرخه بازمی‌گردد

وی با اشاره به ظرفیت شهرستان رباط کریم با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ طرح تولیدی صنعتی، نیمه صنعتی و صنفی این شهرستان را از قطب های مهم تولید استان دانست و افزود: با فعال شدن و شناسایی ظرفیت های شهرستان می‌توان شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی واحدهای تولیدی و صنعتی بود.

در این جلسه مسائل و مشکلات ۱۸ طرح تولیدی شهرستان با حضور صاحبان صنایع و دستگاه‌های اجرایی ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

بازدید میدانی از ۹ طرح بزرگ تولیدی در رباط کریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در بازدید از ۹ طرح بزرگ تولیدی در بخش های صنعت و کشاورزی شهرستان رباط کریم گفت: بازدید های میدانی و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک های عامل در سطح واحدهای تولیدی ضمن اینکه نقش موثری در ترغیب و دلگرمی صاحبان صنایع و تولیدکنندگان دارد، باعث می‌شود مدیران به صورت کارشناسی و ملموس در جریان مسائل و مشکلات تولیدکنندگان قرار بگیرند.

وی در جریان این بازدید گفت: مشکلات تولیدکنندگان بیشتر در زمینه تسهیلات بانکی، مسائل مربوط به دستگاه‌های خدمات رسان، بیمه و مالیات است که با نگاه تقویت تولید و رفع موانع  و پشتیبانی ها و درک جنگ اقتصادی تمام عیار دشمنان قابل حل و فصل خواهد بود.

عسگری ضمن تقدیر از اقدامات مهم زیرساختی در زمینه تامین آب، برق و گاز واحدهای تولیدی در طول یک سال گذشته افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های خدمات رسان با حساسیت و دغدغه بیشتر مسائل تولیدکنندگان را رصد و مرتفع کنند و وقفه در تولید به واسطه مشکلات جزئی از هیچ دستگاه خدمات رسانی قابل پذیرش نیست.

در این بازدید از ۹ واحدهای تولیدی شرکت نیما تهویه، شرکت راک مشبک، شرکت روناک پروتئین، شرکت میلگرد پاسارگاد، شرکت پرنیان استیل، تولید میلگرد آلومینیوم، شرکت ترانسفورری، کارخاته لوله سازی و گاوداری شیری ۲ هزار راسی بازدید و تصمیمات لازم اتخاذ شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |