سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 133862 14:23 1399/11/30
بازگشت ۱۳۰۰ واحد صنعتی کشور به چرخ تولید در سال جاری

بازگشت ۱۳۰۰ واحد صنعتی کشور به چرخ تولید در سال جاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازگشت ۱۳۰۰ واحد صنعتی کشور به چرخ تولید در سال جاری

بازگشت ۱۳۰۰ واحد صنعتی کشور به چرخ تولید در سال جاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، مهدی صادقی نیارکی روز پنجشنبه در آیین احیای ۲۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هدف‌گذاری سال‌جاری به‌منظور بازگشت به چرخه تولید و تکمیل واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور برای یک‌هزار و ۵۰۰ واحد است.

وی افزود: احیاء و تکمیل ۱۰ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه‌تمام در کشور از سال ۱۳۹۸ در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت و از این تعداد سال گذشته 2هزار واحد واحد احیاء و یا تکمیل شده است.

وی یادآور شد: سهم چهارمحال و بختیاری برای احیاء و تکمیل واحدهای تولیدی و صنعتی در سال‌جاری هشت واحد بود که خوشبختانه۱۵۰ درصد این هدف محقق و ۲۰ واحد دوباره وارد چرخه تولید شد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: برآیند چالش‌های اقتصادی و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث شد تا در ۱۰ ماهه امسال پنج هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی با یک میلیون و ۷۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۱۰۷ هزار نفر اشتغال‌زایی بهره‌برداری شود.

وی گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۳۲ هزار فقره جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری در حوزه صنایع کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد دارد.

صادقی نیارکی تاکید کرد: در سال ۱۳۵۷ مجموع صادرات غیرنفتی ایران ۵۴۰ میلیون دلار و ارزش واردات کالا ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این میزان در سال گذشته به ۴۳ میلیارد دلار واردات و ۴۱ میلیارد دلار صادرات رسید.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این وزارتخانه از سال ۱۳۹۷ تاکنون افزون‌بر 2هزار و ۵۰۰ ردیف تعرفه واردات به کشور را به ارزش چهار میلیارد دلار ممنوع کرد. صادقی نیارکی اظهار داشت: سرمایه‌گذاران می‌توانند برای احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه‌تمام در ایران به سامانه "بهین‌یاب" وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.

وی گفت: سرمایه‌گذاری برای احداث و راه‌اندازی واحدهای بزرگ و متوسط با هزینه‌های قابل توجه در چهارمحال و بختیاری نشان‌دهنده جایگاه مطلوب این استان در حوزه تولید و صنعت کشور است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: احیاکنندگان واحدهای تولیدی و صنعتی همان نقش کادر سلامت در دوران شیوع ویروس کرونا در جامعه را برعهده دارند.

اقبال عباسی تاکید کرد: اشتغال، بهبود اقتصاد و رونق تولید نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است. وی افزود: حضور سرمایه‌گذارانی از استان آذربایجان شرقی برای احیای واحدهای تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری نشان‌دهنده فرهنگ مشترک مردم ایران در مبارزه با استکبار، استعمار و استبداد است.

در این آیین ۲۰ واحد تولیدی راکد چهارمحال و بختیاری احیاء و دوباره وارد مدار تولید شد. چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۸۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |