پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 108955 17:12 1399/05/26
بازداشت جاعلان چک بانکی سازمان های دولتی

بازداشت جاعلان چک بانکی سازمان های دولتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازداشت جاعلان چک بانکی سازمان های دولتی

بازداشت جاعلان چک بانکی سازمان های دولتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری هفت عضو باند جاعلان چک بانکی سازمان های دولتی خبر داد.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری هفت عضو باند جاعلان چک بانکی سازمان های دولتی خبر داد و گفت: متهمان با همکاری یکدیگر قصد وصول چک جعلی ۱۲۰ میلیارد ریالی را داشتند که دستگیر شدند.

لطفیدر ادامه اظهار داشت: ۱۱ مردادماه سال جاری پرونده ای با موضوع جعل چک بانکی به همراه دو متهم از کلانتری ۱۲۴ قلهک به دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۳ تهران به اداره سیزدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: محتویات پرونده حکایت از آن داشت، ۱۱ مرداد ماه روز دستگیری «فرشاد» و«فریبرز» - هر دو ۴۰ ساله - برای وصول یک فقره چک بانکی به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال مربوط به یکی از "سازمان های دولتی" به بانک ملی واقع در جنوب تهران مراجعه می کنند.

وی ادامه داد : با توجه به مبلغ بالای چک ارائه شده از سوی مجرمان و با هوشیاری متصدی بانک که با استعلام از سازمان مربوطه مبنی بر تاییده چک فوق اظهارکردند ما هیچ گونه چکی صادر نکرده ایم و تمامی پرداختی ها از طریق شماره شبا انجام می گیرد و چک فوق جعلی است، بلافاصله طی تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ «فرشاد» و «فریبرز» دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: در تحقیقات اولیه هر دو متهم اظهارکردند که ما چک را از دو تن از دوستانم که در یکی از شهرهای شمالی کشور هستند، گرفته ایم و قرار شد پس از وصول یک درصد از کل مبلغ را به ما پرداخت کنند که دستگیر شدیم.

وی افزود: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات متهمان بلافاصله با هماهنگی بازپرس پرونده راهی شهرستان اعلامی شدند که با انجام به اقدامات پلیسی ۱۹ مردادماه هر دو متهم دستگیر شدند و در تحقیقات اولیه گفتند که ما چک را از دو بچه محل به نام های «سامان» و «رامین» گرفته ایم که بلافاصله طی یک اقدام ضربتی هر دو متهم دستگیر و گفتند چک را از «بابک» گرفته ایم.

لطفی ادامه داد: کارآگاهان پس از جمع بندی اطلاعات و با انجام اقدامات کارآگاهی دریافتند بابک یکی از جاعلان حرفه ای و سابقه دار است و با هماهنگی قضائی ۲۲ مردادماه در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی افزود: در بازرسی های انجام شده از خودروی متهم دو دسته چک بانکی متعلق به بانک پارسیان و مهر جعلی، کارت ملی اشخاص، مبایعه نامه خام با نقش مهر سازمان مربوطه و ابزارآلات شامل رایانه و پرینتر کشف و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی منتقل شدند.

لطفی اضافه کرد: در تحقیقات مقدماتی «بابک» ضمن قبولی جعل چک اظهارکرد که حدود یک ماه قبل با تهیه دسته چک بانکی اشخاص و با استفاده از ابزارآلات اقدام به جعل چک بانک ملی به نام یکی از سازمان های دولتی به مبالغ ۱۲ میلیارد تومان کردم که بواسطه دوستانم که نقش "رخ" را داشتند قصد وصول چک را داشتم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با زحمات همکارانم در بخش معاونت جعل و کلاهبرداری و اقدام به موقع کارآگاهان و دستگیری اعضای باند و کشف ادوات جرم و اعتراف صریح به بزه انتسابی، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم قرار گرفتند.

انتهای پیام



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |