شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 9485 16:25 1393/11/03
بازتاب پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در رسانه های خارجی

بازتاب پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در رسانه های خارجی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازتاب پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در رسانه های خارجی

بازتاب پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در رسانه های خارجی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی را به زبان انگلیسی خطاب به جوانان در اروپا و آمریکای شمالی صادر فرمودند و در آن توصیه‌هایی را به آن‌ها ارائه کردند. این پیام بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار بخش‌هایی از نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: رهبر ایران به جوانان غربی توصیه کرد تا شناختی بی واسطه و بدون توجه به رسانه‌ها از اسلام به دست بیاورند و این دین را با استناد به حوادث تروریستی اخیر در پاریس قضاوت نکنند و از دیدگاه خودشان به شناخت برسند.

وی تاکید کرد: من به شما نمی گویم که برداشت من یا تلقی دیگری از اسلام را بپذیرند بلکه تنها از شما می خواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های غلط و سخیف بین شما و واقعیت امکان داوری بی طرفانه را از شما سلب کنند و اجازه شما را در مرزهای ساختگی خود و تصویری که از تروریست‌ها به عنوان نماینده اسلام نشان داده اند محصور کنند.

رهبر ایران همچنین به جوانان غربی پیشنهاد داد که بدون واسطه و با رجوع به منابع اولیه و اصلی به برداشت خود از اسلام برسند.

نشریه تایمز نیز در این باره نوشت: رهبر ایران درنامه ای خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی از آن‌ها خواست تا با اتکا به تحلیل های خود و مطالعه درست اسلام به یک برداشت صحیح و مستقل از این دین برسند و به غرض ورزی های رسانه ها در این زمینه استناد نکنند.

وی در ادامه این نامه از جوانان غربی خواست تا اجازه ندهند که چهره پردازی‌های غلط و سخیف بین آن‌ها و واقعیت موجب سلب داوری بی طرفانه شان از اسلام شود.

رهبر ایران در پایان نامه‌اش نوشت: به یمن حس مسئولیت پذیری شما نسبت به حقیقت ، نسل های آینده این برهه از تاریخ را که به تعامل غرب با اسلام مربوط است با آزردگی کمتر و وجدانی شفاف‌تر به رشته تحریر درآورند.

همچنین روزنامه صهیونیستی ها آرتص ضمن انتشار بخش هایی از متن نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی نوشت:‌ آیت الله علی خامنه ای از جوانان اروپا و شمال آمریکا خواست تا برای رسیدن به درکی درست از اسلام به سراغ منابع اولیه بروند ، قران بخوانند و به داستان پردازی های مغرضانه ضد اسلام استناد نکنند.

رهبر ایران در این نامه به حادثه تروریستی اخیر در پاریس اشاره و تاکید کرد : اجازه ندهید که عاملان این حملات اعمال خود را به عنوان چهره اسلام به شما بشناسانند.

روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت: رهبر ایران از جوانان غربی خواست تا با استناد به منابع اصلی و اولیه به درک و شناخت مستقل و فارغ از جوسازی رسانه ها از اسلام برسند.

آقای خامنه ای در ادامه گفت: مسئله این نیست که درس تاریخی بدهیم اما سوال این است که چرا بازنگری وجدان جمعی غرب به مسائل باید معطوف به گذشته های دور باشد نه مشکلات امروز؟

وی افزود: تاکید من تنها این است که خود مطالعه کنید و به پاسخ برسید چون آینده ملت‌های شما و کشورهایتان در دستان شماست و شما نسبت به پیدا کردن حقیقت مشتاق تر و مسئولیت پذیر هستید.

رسانه های دیگری چون پایگاه خبری اینترنشنال بیزینس تایمز، روزنامه اورشلیم پست ، خبرگزاری یونایتدپرس و ... پوشش کاملی از این نامه ارائه کردند.

یک اندیشمند برجسته آلمانی- ترک تبار روز جمعه نامه حضرت آیت الله 'خامنه ای' رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی را به لحاظ سیاسی و تاریخ بسیار مهم خواند و آن را ستود.

'یاووز اوزوگوز' روز (جمعه) در مصاحبه با ایرنا در برلین گفت: آنچه بیش از هر چیز در این نامه به چشم می خورد، خطاب شیوا، مستقیم و بدون واسطه معظم له با زبان خاص جوانان به جوانان کشورهای غربی است، لذا همین امر موجب شد تا این نامه دقایقی پس از ظهور در وب سایت دفتر رهبری، در بسیاری از پایگاه های اینترنتی جهان و حتی آلمان نیز قرار بگیرد.

وی از این نامه به عنوان نوعی فراخوان بیداری خطاب به جوانان غربی نام برد که بسیاری از آن ها امروزه احساس مطلوبی نسبت به زندگی روزانه خود در غرب ندارند و در واقع از سیاست های زمامداران خود ناامید و مایوس هستند.

اوزوگوز از جوانان کشورهای اسلامی خواست برای رسیدن به درکی عمیق از این پیام به خوانش مکرر آن پرداخته و در میان خود بحث های عمیقی را در خصوص مفاد آن راه بیاندازند.

وی گفت: گرچه موج اسلام هراسی در غرب امروزه به اوج خود رسیده است اما این نامه مقام معظم رهبری بسان یک سنگر امن برای حفاظت جوانان مسلمان ساکن ممالک غربی است تا در سایه آن از تیر رس حملات خشونت طلبان علیه مسلمانان در امان بمانند.

این اندیشمند مسلمان ساکن غرب از وجوه برجسته دیگر این نامه، دعوت آن از جوانان برای تحکیم مودت میان مردم، تعمیق گفت وگوهای دینی میان آن ها و درک معنی اسلام واقعی نام برد و افزود: جوانان می توانند با کمک این نامه گفتمان های بین ادیان و درون دینی را به قدری تعمیق ببخشند که سرانجام به ارتقای صلح، دوستی و عدالت میان ملل بیانجامد.

وی تصریح کرد، منبع و منشاء مسائل و بحران های جهان امروز جز کشورهای سلطه گر همچون رژیم صهونیستی نیستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |