چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 151745 19:13 1400/06/03
بازار نفت همچنان دچار کمبود سنگین عرضه است

بازار نفت همچنان دچار کمبود سنگین عرضه است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازار نفت همچنان دچار کمبود سنگین عرضه است

بازار نفت همچنان دچار کمبود سنگین عرضه است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش  347درصدی و 2 دلار 26سنت افزایش داشت و به قیمت67دلار و 44سنت رسید.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با افزایش 46 صدم درصدی وبا 28 سنت افزایش به 61 دلارو4سنت رسید.

واندانا هری، در یادداشتی به مشتریانش گفت: دومین روز صعود متوالی قیمتها در بازار نفت باعث شد برخی به سودگیری اقدام کنند. همزمان آمار موسسه امریکن پترولیوم کاهش کمتر از حد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته را نشان داد و به فشار نزولی بر قیمتها افزود.

قیمتها پس از کاهش بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز عرضه مکزیک که در پی آتش سوزی در یک سکوی نفتی روی داد، صعود کردند اما شرکت نفتی دولتی پمکس مکزیک اعلام کرد انتظار دارد تولید تا ۳۰ اوت ازسرگرفته شود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA به رویترز گفت: با وجود ضعف امروز بازار، نفت برنت باید نسبتا پشتیبانی شود زیرا بازار نفت همچنان دچار کمبود سنگین عرضه است و این وضعیت به این زودی تغییر نمی کند.

آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ اوت به میزان ۱.۶ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد در حالی که ذخایر بنزین یک میلیون بشکه کاهش داشت.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند ذخایر نفت ۲.۷ میلیون بشکه و ذخایر بنزین ۱.۶ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. آمار رسمی بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

ریزش هفته گذشته نفت به دلیل نگرانی از متاثر شدن روند احیای اقتصادی آسیا از شیوع نوع به شدت مسری کرونای دلتا روی داد.

به گفته مویا، نفت از کاهش نگرانیها نسبت به کرونای دلتا در آمریکا و چین که دو اقتصاد بزرگ جهان هستند بهره برده اما این امر درباره سیدنی و ژاپن صدق نمی کند.

در یک نشانه امیدوارکننده از کاهش شیوع کرونای دلتا در چین، این کشور روز  چهارشنبه تنها ۲۰ مورد ابتلای جدید را برای روز سه شنبه اعلام کرد که کمتر از ۳۵ مورد در روز پیش از آن بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران کالای گروه ANZ به افزایش ترافیک در پکن و شانگهای به عنوان گواهی از مهار کرونای دلتا اشاره کردند. با این حال روند بهبود صنعت هواپیمایی ممکن است آهسته شود زیرا محدودیتهای سفر ادامه دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |