جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 147115 19:12 1400/04/13
بازار نفت ممکن است شاهد سقوط قیمتی باشد

بازار نفت ممکن است شاهد سقوط قیمتی باشد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازار نفت ممکن است شاهد سقوط قیمتی باشد

بازار نفت ممکن است شاهد سقوط قیمتی باشد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش 42 صدم درصدی و31سنت افزایش داشت و به قیمت74دلار و 99سنت رسید.

همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با افزایش13 صدم درصدي وبا 10سنت افزایش به 74 دلارو 19سنت تثبیت شد.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با کاهش 1.70درصدی وبا یک دلارو 20 سنت کاهش به69 دلارو42سنت رسید.

پس از آنکه اعضای گروه اوپک پلاس یک روز پس از مانع تراشی امارات که می تواند طرح های افزایش تولید را تا پایان سال به تاخیر بیاندازد گفت وگوها بر سر توافق افزایش تولید را از سر گرفتند، قیمت نفت برنت روز جمعه شاهد افزایش بود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش پس از مخالفت امارات با پیشنهادات مطرح شده مجددا جلسات خود را از سر گرفتند اما باز نتوانستند به نتیجه مشخصی برسند. کارشناسان می گویند اگر اعضای گروه اوپک پلاس هر کدام راهی جداگانه را در پیش بگیرد و به میزانی که خود صلاح میدانند تولید نفت را افزایش دهند، افزایش قیمت نفت ممکن است تضعیف شود. به گفته منابع آگاه امارات به دنبال افزایش سهمیه تولید نفت خود در چهارچوب اوپک پلاس است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 33 سنت افزایش به 76 دلار و 17 سنت رسید. قیمت نفت برنت در روز پنجشنبه نیز 1.6 درصد افزایش یافته بود.

جان کیلداف تحلیلگر موسسه اگین کپیتال در نیویورک گفت: «ما منتظر مشخص شدن نتیجه مذاکرات اوپک هستیم… اثباید ببینیم آیا عربستان می تواند جلوی از هم پاشیدن گروه را بگیرد یا نه.»

روز پنجشنبه پس از آنکه منابع آگاه گفتند اوپک پلاس قصد دارد سطح تولید خود را پایین تر از حد انتظار افزایش دهد، قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد افزایش قابل توجهی بود. این منابع تصریح کردند که امارات با پیشنهادات گروه مبنی بر تمدید توافق محدودیت تولید تا پایان سال 2022 مخالفت کرده است.

لوئیس دیکسون تحلیلگر بازارهای نفت در موسسه ریستاد انرژی گفت: «اگر در ائتلاف تولید کنندگان نفت شکاف ایجاد شود و این گروه از هم بپاشد… بازار نفت ممکن است شاهد سقوط قیمتی مشابه زمانی باشد که روسیه در مارس 2920 گروه اوپک پلاس را ترک کرد و سبب وقوع جنگ قیمت شد.»



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |