جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 174513 19:29 1400/12/17
بازار سیاه فروش کارت واکسن جعلی

بازار سیاه فروش کارت واکسن جعلی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازار سیاه فروش کارت واکسن جعلی

بازار سیاه فروش کارت واکسن جعلی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

فریده خدادادی-کمتر از چندروز تا آغاز سال نو باقی مانده است و همچنان ویروس کرونا با بی‌رحمی تمام جولان می‏دهد و با وجود خطرابتلا به این ویروس عده‏ای از افراد جامعه با عادی انگاری، با ذوق تمام برای سفرهای نوروزی تعجیل می‏کنند حتی افرادی نیز از پیش تر آغازگر این سفرها در جاده‏ها بودند.

به گزارش جهان اقتصاد، با توجه به حجم سفرهای نوروزی در روزهای اخیر و بنا به تاکید مسئولین برهمراه داشتن کارت واکسن و تزریق سه دوز واکسن برای سفر و حتی جریمه‎های یک میلیون تومانی درصورت عدم توجه به این امر مهم، در کشورهنوزعده‏ای هستند که با وجود افزایش پایگاه‎های تزریق واکسن از تزریق به واکسن خودداری می‏کنند که خطرهای ابتلا به کرونا و آمار ابتلا را پس از پایان سفرها دوچندان می‏سازد.

خبرنگارجهان اقتصاد نیز پیرو اهمیت این موضوع با محمدرضا محبوب‌فر، کارشناس و پژوهشگر حوزه سلامت و عضو انجمن علمی آموزش  بهداشت و ارتقا سلامت ایران به گفت‏وگو پرداخته است که در ادامه می‏خوانید:

این کارشناس حوزه بحران‏های محیطی گفت: متاسفانه با وجود شرایط کرونایی در کشور همچنان مدارس در بعضی ازشهرها بازگشایی شده و دانش آموزان در مدارس حضور پیدا کردند درحالی که در این میان می‏تواند دانش آموزی با علایم بیماری هم وجود داشته باشد که در واقع وضعیتی نگران کننده را نشان می‏دهد.

محبوب‌فر با این که درخبرها از کاهش 35 درصد بستری‏ها و مبتلایان به کرونا اشاره شده است، مدعی شد: همچنان در بسیاری از شهرها میران مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا بالا است.

وی ، آمار اعلام شده در خصوص میزان واکسناسیون درکشور را مبالغه‌آمیز دانست و مدعی شد: عده‌ای با دور زدن سامانه واکسیناسیون با ثبت درسامانه و بدون تزریق، کارت واکسن جعلی را تهیه کرده‌اند، ازسوی دیگر در بیمارستان‏های دولتی بدون کارت واکسن و تست pcr منفی از پذیرش بیماران جلوگیری می‏شود با این اوصاف یک هرج و مرج آموزش در مدارس و دانشگاهها و هرج و مرج در مراکز بهداشتی ودرمانی  و بیمارستان‏های دولتی مشاهده می‎شود.

این کارشناس و پژوهشگر حوزه سلامت بیان کرد: با آغاز سفرهای نوروزی جاده ‏های مواصلاتی با ازدحام مسافران همراه است و از سوی دیگرعده‌ای حاضر به تزریق واکسن نیستند و هزینه تست pcr برای افراد واکسینه نشده درمراکز آزمایشگاهی بسیاربالاست.

محبوب فر تصریح کرد: با عادی انگاری که نسبت به کرونا در کشور به وجود آمده است و صدور اجازه مسافرت‏های نوروزی، افراد برای دریافت کارت واکسن و جواب تست منفی کرونا به این در و آن در می‏زنند و با یک بازار سیاه توسط عده‌ای که به فروش کارت واکسن و تست منفی کرونا دست زدند، مواجهیم.

عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت ایران گفت: به دنبال ممنوعیت و تحریم واکسن‏های معتبر (آمریکایی وانگلیسی) یک نوع واکسن هراسی درکشور به وجود آمده است که افراد زیر بار تزریق کرونا نمی‏روند.

عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت ایران گفت: در شهر تهران با وجود جمعیت 15 میلیونی نزدیک به سه میلیون نفرواکسینه نشدند، عده‌ای نیز تنها دوز اول را دریافت کردند یا عده ای دوز اول و دوز دوم را دریافت اما از تزریق دوز سوم امتناع کردند با توجه به این که افرادی واکسینه محسوب می‏شوند که سه دوز واکسن را دریافت کرده باشند، با این وجود 20 درصد درتهران به طورکامل واکسینه نشدند.

محبوب فرگفت: پس از تعطیلات نوروزی سال 1401 (فروردین ماه) پیک هفتم کرونا حتمی است که بیشتر توسط زیر سویه‏های امیکرونBA1,BA2, BA3 ایجاد می‏شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |