چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13187 14:15 1394/03/18
بازار خودرو را به 4 کمپانی خارجی بسپاریم

بازار خودرو را به 4 کمپانی خارجی بسپاریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازار خودرو را به 4 کمپانی خارجی بسپاریم

بازار خودرو را به 4 کمپانی خارجی بسپاریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تاکید بر افزایش استفاده از فناوری چین و روسیه در زمان تحریم

گروه تولید

منوچهر منطقی که روز دوشنبه در نشست تخصصی اقتصادی با عنوان «تحریم و خودتحریمی» در دانشگاه امام صادق (ع) حضور یافته بود ضمن تاکید بر افزایش استفاده از فناوری های چینی و روسی پیشنهاد جالبی را برای صنعت خودروی کشور ارایه کرد.

مدیراسبق ایران خودرو اظهار داشت: در شرایط تحریم بنگاه‌ها باید به نکاتی همچون تامین مالی، شبکه سازی و رونق شبکه های داخلی و خارجی توجه داشته باشند؛ مثل همان کاری که کشورهای چین و کره شمالی در شرایط تحریم انجام دادند.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: ظرفیت بازار خودروی ایران ۱.۶میلیون دستگاه است که چنانچه این ظرفیت به ۴بخش تقسیم شده و هر بخش در اختیار یکی از کمپانی های مقتدر دنیا در عرصه خودرو قرار گیرد، آنگاه اوضاع حتما نسبت به شرایط فعلی در شراکت با خودروسازان خارجی متفاوت خواهد بود و آنها حاضر می شوند وضعیت بهتری را در شراکت با ایران در نظر بگیرند.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی با اعلام اینکه باید از فناوری‌های چین و روسیه در زمان تحریم‌ بیشتر استفاده شود، گفت: هر فناوری مطرح دنیا قطعا در جمهوری اسلامی ایران قابل دستیابی است و در زمان تحریم‌ می‌توان به بالاترین سطح آن دست یافت.

منطقی گفت: در زمانی که به بنگاه‌های اقتصادی شوک ناشی از تحریم وارد می‌شود آنها به دو صورت می‌توانند عمل کنند. در حالت اول به دلیل فشار تحریم‌ها فعالیت‌های بنگاه‌ها متوقف می‌شود یا با شرایط سنجی لازم به توسعه و پیشرفت دست پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی با ارتباطات داخلی و خارجی خود فعالیت می‌کنند گفت: بنگاه‌هایی که ارتباط خارجی کمی دارند جایگاهی در میان بنگاه‌های پیشرفته نداشته و بیشتر در بنگاه‌های اقتصادی خرد در نظر گرفته می‌شوند.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی کشور با اشاره به راهکارهای مورد نیاز بنگاه‌ها برای برقراری ارتباط با خارج کشور در شرایط تحریم‌ها گفت: بنگاه‌ها در شرایط تحریم‌ها راه حل‌های متفاوتی با توجه به شرایط خود دارند. در این شرایط بنگاه‌ها باید راه حل‌های متناسب با شرایط و خلاقیت خود استفاده کنند.

منطقی ادامه داد: در شرایط تحریم‌ بنگاه‌های اقتصادی باید به فعالیت‌های درونزایی خود توجه کنند و در کنار آن شرایط پیرامونی خود را در نظر گیرند به طوری که به کوچکترین سیگنال‌های موجود نیز باید توجه کنند.

وی افزود: دولت‌ها در این شرایط نیازمند توجه به صنایع مادر هستند و در این ارتباط باید از دانشگاه‌ها به طور وسیع استفاده کنند.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی کشور با اشاره به اینکه یکی از نکات مهمی که در شرایط تحریم‌ باید در نظر داشت، گفت: در این شرایط بنگاه‌ها باید به شبکه‌سازی‌ها توجه بیشتری داشته باشند که در این زمینه دولت می‌تواند تسهیلات بیشتری در ا ختیار آنها قرار دهد.

منطقی در ادامه با اشاره به بهره‌گیری فناوری‌ها از سایر کشورها افزود: از فناوری‌های چین و روسیه در زمان تحریم‌ها باید به میزان بیشتری استفاده شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه تولید پهپادها گفت: در 10 سال اخیر جهش‌های فراوانی در زمینه تولید پهپادها داشته‌ایم و بر روی پهپادهای پیشرفته و مطمئن مهندسی معکوس شده است اما وقتی به استراتژیک‌ها نزدیک می‌شویم نیازمند فعالیت فراتر هستیم.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی کشور افزود: برای این کار از مراکز طراحی استفاده شده و عالی‌ترین سطح فناوری هوایی دنیا در این مراکز موجود است که از فعالیت شرکتهای دانش بنیان نیز استفاده شده است.

منطقی افزود: به طور قطع می‌توان بیان داشت که هر فناوری مطرح دنیا در این زمینه قطعا در جمهوری اسلامی ایران قابل دستیابی است و در زمان تحریم‌ها می‌توان به بالاترین سطح آن دست یافت که در زمان پس از تحریم‌ها نیز کاربرد دارد.

وی با اشاره بیان اینکه با مشخص شدن منافع ملی و جلوگیری از تفرق آراء می‌توان به فناوری‌های بیشتری نیز دست یافت افزود: ما در کشور نیروهای متخصصی داریم که نسبت به شرایط محیطی حساسند و در صورتی که در موارد کلیدی آتش‌بس داده شود عملکرد آنها افزایش می‌یابد.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی کشور در پایان گفت: بخش دفاع دارای پیشرفته‌ترین فناوری در صنایع کشور بوده که به دلیل دور بودن از تفرق آراء پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داشته است. این بخش استراتژ‌های ثابتی داشته است که دلیل آن فعالیت زیر نظر مستقیم رهبری است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |