پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 27499 19:52 1394/12/01
بازار جهانی نفت یکشنبه ۲ اسفند ۹۴

بازار جهانی نفت یکشنبه ۲ اسفند ۹۴

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازار جهانی نفت یکشنبه ۲ اسفند ۹۴

بازار جهانی نفت یکشنبه ۲ اسفند ۹۴

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه نفت:

افزایش صادرات نفت به ۱٫۵میلیون بشکه

مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت از افزایش صادرات نفت ایران به بیش از ۱٫۵ میلیون بشکه در روز در اسفند امسال خبر داد و گفت: کشورهای شرق اروپا بازار جدید ایران در پساتحریم هستند. به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن قمصری در یک گفتگوی رادیویی درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران، گفت: در ماه نخست لغو تحریم‌ها، (فوریه ۲۰۱۶ میلادی) حجم صادرات نفت خام ایران به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه پیش بینی می‌شود در ماه مارچ ۲۰۱۶ میلادی (اسفند ۱۳۹۴) حجم صادرات نفت خام ایران به یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد، تصریح کرد: مهمترین افزایش تولید و صادرات نفت خام ایران روانه کشورهای اروپایی شده است.  

ایران به جمع حامیان فریز نفت جهان بپیوندد

معاون وزیر انرژی روسیه گفت: در حال حاضر مازاد عرضه جهانی نفت یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز است و در صورتی‌که که طرح «فریز تولید نفت» اجرا شود، این رقم به نصف کاهش می یابد. به گزارش  مهر به نقل از رویترز، الکسی تکسلر معاون وزیر انرژی روسیه گفت: در حال حاضر مازاد عرضه جهانی نفت یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز است و در صورتی که طرح فریز تولید نفت اجرا شود، این رقم به نصف کاهش خواهد یافت. همچنین این مقام روسی تصریح کرد: حتی اگر ایران هم به این طرح ورود پیدا نکند، باز هم با فریز نفتی عربستان سعودی، روسیه، قطر و ونزوئلا شاهد تاثیر آن بر روی بازار جهانی نفت خواهیم بود.  

اکوادور: قیمت نفت به ۲۰۰ دلار می‌رسد

رdیس جمهور اکوادور اعلام کرد، قیمت هر بشکه نفت در میان مدت به ۲۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید. رافائل کوره آ رییس جمهور اکوادور ابراز اطمینان کرد که به زودی راهکارهایی برای مشکل قیمت پایین نفت که به همه لطمه زده پیدا خواهد شد. وی مذاکرات بین روسیه و اوپک را یک نشانه بسیار مثبت خواند. روسیه و برخی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت اوپک در حال تلاش برای مذاکره درباره یک توافق برای متوقف کرد تولید نفت در سطح ماه ژانویه است و امیدوارند که این اقدام نهایتا باعث افزایش قیمت نفت شود. در پی این مذاکرات اکوادور، الجزایر، نیجریه و عمان نیز از این پیشنهاد حمایت کردند. پس از این تصمیمات قیمت نفت برای مدت کوتاهی یک افزایش اولیه را تجربه کرد ولی سپس این روند متوقف شد و تاکنون بدون تغییر باقی مانده است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |