جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 113552 11:38 1399/07/07
بازار جهانی نفت به سرعت بهبود نخواهد یافت

بازار جهانی نفت به سرعت بهبود نخواهد یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازار جهانی نفت به سرعت بهبود نخواهد یافت

بازار جهانی نفت به سرعت بهبود نخواهد یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، روسیه انتظار یک بهبود بلندمدت و تدریجی را برای بازار نفت دارد. همه گیری ویروس کرونا تقاضا برای انرژی را در سراسر دنیا پایین آورده است.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در یک اجلاس آنلاین دو روزه با سران انرژی گروه 20 گفت:« بازار جهانی نفت به سرعت بهبود نخواهد یافت و مدت‌ها طول می‌کشد تا به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد. تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا ده درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته‌است».

رونق اخیر در بازار نفت متوقف شده چون مصرف سوخت در آمریکا همچنان ضعیف است و چندین دولت اروپایی دوباره اقدامات محدود کننده جهت مهار گسترش ویروس کرونا را آغاز کرده‌اند. در همین حین، بازار نفت درگیر جذب مازاد تولید است.

تاجران نفت افزایش شدید در صادرات عراق را برای ماه آینده گزارش داده اند و تولید در لیبی با پایان درگیری‌های نظامی افزایش خواهد یافت.

نیل اتکینسون، رئیس بخش صنعت و بازارهای نفت در آژانس بین المللی انرژی در گفتگو با بلومبرگ گفت این آژانس احتمالاً پیش‌بینی خود از تقاضای جهانی نفت را درگزارش آینده پایین خواهد آورد.

آژانس بین‌المللی انرژی قبلاً پیش بینی خود از تقاضای نفت در 2020 را 400 هزار بشکه در روز کاهش داده و 91.7 میلیون بشکه در روز اعلام کرده بود. نواک با اشاره به اینکه همکاری روسیه با اوپک نمونه‌ای از تلاش‌های مشترک برای متعادل کردن بازار نفت است، گفت:«وظیفه ما به عنوان رهبران صنعت انرژی مقاومت و حفظ اتحاد در مقابل چنین چالش‌هایی است».

وی تاکید کرد روسیه حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از سقوط بازار جهانی انرژی و اقتصاد جهان انجام می‌دهد. ائتلاف اوپک پلاس که روسیه عضوی از آن است در اوایل همین ماه اعلام کرد آماده است اقدامات لازم جهت متعادل کردن بازار را انجام دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |