جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 27265 21:06 1394/11/27
بازار جهانی نفت، چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴

بازار جهانی نفت، چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازار جهانی نفت، چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴

بازار جهانی نفت، چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه نفت:

وزیران نفت عربستان و روسیه راهی دوحه شدند

منابع اوپک اعلام کردند که وزیران نفت روسیه و عربستان برای گفتگو درباره تولید، به قطر رفتند. به گزارش داوجونز، منابع اوپک اعلام کردند که وزیر نفت عربستان و وزیر انرژی روسیه روز سه شنبه، ٢٧ بهمن برای گفتگو درباره تولید، در قطر با یکدیگر دیدار می‌کنند.دیدار غافلگیرکننده علی النعیمی و الکساندر نواک در شرایطی روی می‌دهد که با پایان تحریم‌های غربی، ایران صادرات نفت خود به اروپا را آغاز کرده است.قیمت نفت اکنون نسبت به ماه ژوئن پارسال بیش از ٧٠ درصد کاهش یافته که مهمترین عامل آن، عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی است. یک منبع اوپکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس اعلام کرد که رویکرد عربستان همچنان بدون تغییر باقی مانده است و گفت: حتی اگر توافقی برای کاهش تولید به دست آید، ایران هم باید به آن بپیوندند.

وعده ونزوئلا برای قانع کردن ایران

مسئولان ونزوئلایی به عربها وعده داده‌اند که می‌توانند ایران را برای کاهش تولید قانع کنند. منابع اوپک به داو جونز گفته‌اند که اولوخیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا نیز به قطر خواهد رفت تا در دیدار النعیمی و نواک حضور داشته باشد و امانوئل ایبه کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه و رئیس دوره ای اوپک، نیز در قطر حضور دارد. به نظر می رسد که تحقق برنامه‌های ایران برای افزایش سهم از بازار، در وادار کردن تولیدکنندگان به مذاکره، تأثیر داشته است. نماینده یکی از کشورهای عضو اوپک در این سازمان، گفت: ارسال نخستین محموله صادرات نفت ایران به اروپا، همه چیز را تغییر داده است.

بارگیری نخستین نفتکش هندی در ایران پس از لغو تحریم‌ها

  نفتکش دیستیا آکولا نخستین نفتکش هندی به شمار می آید که پس از پایان تحریمها در ماه گذشته میلادی، در ایران بارگیری کرده است. به گزارش خبرگزاری پی‌تی‌آی از دهلی نو، نفتکش دیستیا آکولا که بخشی از مالکیت آن در اختیار شرکت هندی الکترانز است، به نخستین نفتکش هندی بدل شد که پس از پایان تحریم‌های ضد ایرانی غرب، یک محموله نفتی را در ایران بارگیری کرد. شرکت الکترانز اعلام کرد: دیستیا آکولا نخستین نفتکش سوئزمکس هندی است که ١٣٠ هزار تن نفت ایرانی را برای شرکت لیتاسکو، زیرشاخه معاملاتی شرکت لوک اویل روسیه، بارگیری می کند. این شرکت اعلام کرد که نفتکش یاد شده پس از پایان بارگیری، از پایانه ایرانی خارگ در خلیج فارس به سوی بندر رومانیایی کونستانتا در دریای سیاه حرکت می کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |