شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 165205 13:51 1400/09/21
بازار جهانی غذا در 2025 در دستان روسیه

بازار جهانی غذا در 2025 در دستان روسیه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازار جهانی غذا در 2025 در دستان روسیه

بازار جهانی غذا در 2025 در دستان روسیه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به‌گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، در شرایطی که مجموعه کشت و صنعت دنیا هنوز کاملاً از بحران کرونا بهبود نیافته، کشاورزی روسیه با رشد یکنواخت خود سردمدار بازار جهانی غذا در 2025 خواهد بود.
  • الکسی مارتینوف، تحلیلگر سیاسی در روسیه گفت:« ما شاهد افول قابل‌توجه مجموعه کشت و صنعت دنیا در دوره پس‌از بحران کرونا هستیم، درحالی‌که روسیه رشد پویایی در این زمینه دارد. کشاورزان روس می‌توانند جایگاه برتری در بازار جهانی غذا داشته باشند».
  • طبق گفته‌ی مارتینوف، تحریم‌های اروپا علیه روسیه در سال‌های اخیر نتیجه‌ای برخلاف انتظار آنها داشته است. دولت روسیه مجبور شده تمرکز خود را به سمت توسعه صنعت داخلی غذا، جایگزینی سیاست واردات، تقویت حمایت دولت از کشت و صنعت داخلی و محدود کردن واردات مواد غذایی تغییر دهد. این اقدامات نتیجه داده و کشاورزی روسیه حالا یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است

طبق گزارش سازمان کشاورزی و غذای سازمان ملل، تعداد افرادی که در دنیا با کمبود غذا به خاطر همه‌گیری کرونا مواجه شده‌اند طی یک‌سال و نیم گذشته 132 میلیون افزایش‌یافته است. بنابراین اهمیت کشاورزی و صنعت در سال‌های آینده با توجه به رشد جمعیت و تغییرات جوی افزایش می‌یابد. مارتینوف عقیده دارد روسیه به‌خاطر فناوری پیشرفته و دیجیتالی شدن و همچنین پیشرفت‌های بسیار در زمینه ژنتیک و اصلاح‌نژاد، ظرفیت بالایی برای تقویت تولیدات کشاورزی خود دارد.

علی‌رغم شرایط سخت جوی در روسیه که برداشت سیب‌زمینی و سبزیجات را کاهش داده، سال جاری میلادی سال موفقیت‌آمیزی برای کشاورزان این کشور بوده‌است. روسیه برای سومین سال پیاپی بیش‌از 120 میلیون تن غلات تولید کرده و رکورد تولید دانه‌های روغنی و میوه و را شکسته و تولید چغندر قند، گندم سیاه و سایر محصولات را افزایش داده‌است. همین شرایط در مورد دامپروری روسیه هم وجود دارد. بااینکه شیوع آنفولانزای پرندگان و تب خوکی آفریقایی تعداد ماکیان و خوک‌ها را در روسیه کاهش داده، اما حجم کلی تولید گوشت این کشور نزدیک به سال گذشته میلادی بوده‌است و انتظار می‌رود تولید شیر روسیه به بالاترین رقم طی 11 سال گذشته برسد.

مارتینوف گفت:« کشاورزی دنیا با کاهش گسترده تولید، بسته شدن شرکت‌های بزرگ کشاورزی به‌خاطر همه‌گیری کرونا، مختل شدن زنجیره‌های عرضه و کمبود غذا رو به روست. اما روسیه در شرایط مطلوبی به سر می‌برد. این کشور با مشکل خالی شدن قفسه‌های فروشگاه‌ها و کاهش تنوع محصولات مواجه نیست. برعکس ،رقابت و عرضه محصولات باکیفیت رو به رشد است و روسیه می‌تواند بازار جهانی غذا را در 2025 در دست داشته باشد».



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |