پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 148495 16:37 1400/04/27
بازار ارز در شوک تبادل زندانیان

بازار ارز در شوک تبادل زندانیان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازار ارز در شوک تبادل زندانیان

بازار ارز در شوک تبادل زندانیان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از تبادل 10 زندانی با آمریکا خبر داد، این خبر در رسانه‌های داخلی بازتاب گسترده ای داشت و بر بازار ارز تاثیر گذار بود به طوری که نرخ ارز افت اندکی را تجربه کرد.

به گزارش جهان اقتصاد، خبر مبادله 10 زندانی با آمریکا که از سوی ایران اعلام شد، با واکنش منفی آمریکایی‌ها رو به رو شد و مقامات آمریکایی منکر توافق با ایران درباره تبادل زندانیان شدند، اما سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات آمریکایی ها واکنش نشان داد و گفت که این توافق در وین و جدا از برجام صورت گرفته و ایران همین امروز هم آماده تبادل زندانیان با آمریکا و انگلیس است.

بازار ارز به این خبرها واکنش نشان داد به طوری که شاهد ریزش اندک نرخ ارز بودیم و نرخ دلار با ریزش 100 تومانی معادل 0.41 درصد در نرخ 24 هزار و 630 تومان ایستاد. همچنین نرخ یورو با ریزش 51 تومانی معادل 0.18 درصد تا قیمت 28 هزار و 887 تومان افت کرد. با ریزش نرخ دلار قیمت سکه طلا نیز روند کاهشی گرفت و با ریزش اندک سه هزار تومانی در قیمت 10 میلیون 522 هزار تومانی ایستاد.

کارشناسان بازار ارز پیش بینی ریزشی بیشتری برای نرخ دلار با توجه به تبادل زندانیان پیش بینی می کردند، اما آنچه که باعث شد تا دلار ریزش اندکی را تجربه کند مسئله بسته شدن مرزهای ایران و افغانستان است، این موضوع موجب افزایش محدودیت تجارت با افغانستانی است که چهارمین خریدار بزرگ محصولات صادراتی کشور است.

عامل دومی که جلو ریزش بازار ارز را گرفت، جنگ توییتری رابرت مالی و عراقچی است. رابرت مالی، نماینده وزارت خارجه آمریکا از مرگ ساسان نیک نفس فعال مدنی ایرانی در زندانی در تهران ابراز تاسف کرد و با اعلام اینکه وی پدر ۳۶ ساله دو فرزند بوده، زندانی شدن وی را ناعادلانه و دسترسی نداشتن به خدمات پزشکی را بی رحمانه توصیف کرد و مدعی شد حقوق بشر باید رعایت شود. عباس عراقچی هم در واکنش به این ادعا در توییتر اعلام کرد: هنگامی که تلاش‌های آمریکا برای نادیده گرفتن مصائب ۸۲ میلیون ایرانی ادامه دارد نیازی به اشک تمساح نیست. تروریسم اقتصادی در میان یک بیماری همه‌گیر، جنایت علیه بشریت است.

لازم به ذکر است در طرف مقابل بازار ارز یعنی بازار سرمایه نیز در روز گذشته شاهد ریزش اندک بود و با افت 0.64 درصدی تا کانال یک میلیون و 302 هزار و 914 واحدی توقف کرد. بدین تریب در روز گذشته تمام بازارها قرمزپوش بودند و بازار صعودی نداشته‌ایم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |