جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 145132 17:54 1400/03/26
بازارسهام متاثیر از انتخابات قرمز پوش شد

بازارسهام متاثیر از انتخابات قرمز پوش شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازارسهام متاثیر از انتخابات قرمز پوش شد

بازارسهام متاثیر از انتخابات قرمز پوش شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

انتخابات ریاست جمهوری آخرین روز های خود را سپری می کند و بازارسرمایه تحت تاثیر این انتخابات با احتیاط قرمز پوش شد.

به گزارش جهان اقتصاد، در دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری برخی از رسانه‌ها خبر داده اند که دو نفر از کاندیداها از انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده اند، و هر لحضه که می گذرد تنور انتخابات داغ‌تر می شود. داغ‌تر شدن تنور انتخابات موجب شده است تا فعالان بازار سرمایه تحت تاثیر انتخابات در حالت دفاعی فرو برود.

همچنین گرم‌تر شدن تنور انتخابات موجب شده است تا مذاکرات برجامی نیز با مشکل مواجه شود، در این رابطه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی«ریپابلیکا» گفت: «برای احیای توافق هسته‌ای ایران باید تا تشکیل دولت جدید جمهوری اسلامی ایران صبر کرد. حصول توافق به اراده سیاسی تمامی طرف‌ها نیاز دارد، همه می‌دانند که در این برهه، ضروری است که منتظر دولت جدید ایران بمانیم. مذاکراتی که هفته‌ها است در جریان بوده است، با مسائل فنی بسیار پیچیده و ظریفی مواجه شده است اما چیزی که لازم است، اراده سیاسی طرف‌ها است».

بازار سرمایه به شدت به مذاکرات برجامی حساس است و به تاخیر افتادن آن موجب خواهد شد تا سهام داران برای ورود سرمایه‌های خود به بورس بیشتر صبوری کنند.

عاملی که موجب شده است انتخابات از نظز اهالی بازار سرمایه بغرنج شود این است که هنوز مواضع کاندیداهای اصولگرا معلوم نیست و شواهد حاکی از عدم هماهنگی و اتحاد در جبهه جریان انقلاب است. موضوعی که شانس رسیدن رقابت‌ها به دور دوم را افزایش می‌دهد. این موضوع جریان انقلاب و اصولگرایان را نگران کرده و فشارها بر نامزدها برای انصراف به نفع یکدیگر به خصوص به نفع رئیسی افزایش داده است. با این حال اما نامزدهای اصولگرا می‌گویند تا پایان راه هستند.

بدین ترتیب انتخابات موجب شده است تا  شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته با دو هزار و ۴۶۰ واحد افت معادل 0.21 درصد به رقم یک میلیون و ۱۴۷ هزار و 669 واحد رسید. همچنین معاملات روز چهار شنبه بیش از ۶ میلیارد و ۲۱۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

اما در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص هم وزن بیشتر از شاخص کل بورس نزول کرد که نشان از افزایش صف های فروش نماد های کوچک این بازار دارد، بنابراین در این روز شاخص کل هم وزن با دو هزار و ۷۸۶ واحد کاهش به  کانال ۳۷۰ هزار و ۵۸۵ واحدی نزول کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |