سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 166094 15:15 1400/09/28
بارش باران 50 درصد افت کرد

بارش باران 50 درصد افت کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بارش باران 50 درصد افت کرد

بارش باران 50 درصد افت کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، فعالیت سامانه بارشی از روز جمعه (۲۶ آذرماه) در کشورمان آغاز شده و طبق پیش‌بینی موسسه تحقیقات آب، بیشترین میزان بارش درحوضه‌های آبریز غربی و جنوب غرب رخ خواهد داد.

همچنین موسسه تحقیقات‌ آب وزارت نیرو پیش‌بینی کرد که حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه، زهره-جراحی و حوضه‌های جنوبی، کارون بزرگ و کرخه از بامداد امروز به مدت ۸۴ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلی متر بارش خواهند داشت و در پی آن احتمال وقوع سیل وجود دارد.

با این وجود گزارش تازه وزارت نیرو بیانگر آن است که بر اساس شبکه ایستگاه‌­های باران سنجی مبنای وزارت نیرو ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۳۵.۱ میلی‌متر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه بلندمدت (۵۸.۷ میلی‌متر) ۴۰ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۷۰.۱ میلی‌متر) ۵۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بیشترین میزان افزایش بارش استان­‌های کشور طی سال آبی جاری تا تاریخ ۲۶ آذرماه نسبت به بلندمدت نیز به ترتیب مربوط به استان­‌های قم (۹۳ درصد افزایش)، گیلان (۱۸ درصد افزایش)، یزد (۱۵ درصد افزایش) و مرکزی (۱۵ درصد افزایش) است.

بیشترین میزان کاهش بارش استان­‌های کشور طی سال آبی جاری تا تاریخ ۲۶ آذرماه نسبت به بلندمدت نیز به ترتیب مربوط به استان­‌های فارس (۸۸ درصد کاهش)، هرمزگان (۸۰ درصد کاهش)، بوشهر (۸۰ درصد کاهش) و سمنان (۷۵ درصد کاهش) است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |