جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 121780 18:54 1399/09/07
ایروانی: مشکلات صنعت،تحریم داخلی است نه خارجی

ایروانی: مشکلات صنعت،تحریم داخلی است نه خارجی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ایروانی: مشکلات صنعت،تحریم داخلی است نه خارجی

ایروانی: مشکلات صنعت،تحریم داخلی است نه خارجی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تداوم 10 ساله شرکت « فرآوری و ساخت» به عنوان واحد نمونه کیفی ایران

«شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران» متعلق به گروه قطعات خودرو عظام برای دهمین سال، موفق به کسب نشان «واحد نمونه کیفی» سازمان ملی استاندارد شد و در مراسمی نشان «واحد نمونه کیفی» ازسوی مدیر کل استاندارد استان گیلان به عباس ایروانی، بنیانگذار گروه عظام اهدا شد .

به گزارش جهان اقتصاد، ایروانی که از جمله پیشگامان قطعه سازی در ایران است در این جلسه که با حضور مدیرکل سازمان استاندارد گیلان و مدیران شرکت فراوری و ساخت برگزار شد با تاکید بر اینکه مشکلات تولید و صنعت از تحریم داخلی است نه خارجی، گفت: گروه عظام با تاسیس و راه اندازی شرکت های زیر مجموعه خود ، بالغ بر 5000 نفر به صورت مستقیم و 35000 نفر به صورت غیر مستقیم در کشور اشتغالزایی پایدار ایجاد کرده است .

ایروانی گفت: گروه قطعات عظام با 12 شرکت زیرمجموعه در تولید بیش از107 قطعه خودروهای سبک و سنگین از جمله کمک فنر،جعبه فرمان، دیسک وصفحه کلاچ، پیستون، استارت و دینام،پلوس،انواع بلبرینگ وغیره فعالیت دارد و سالانه نزدیک به یک میلیارد شماره فنی تولید می کند.

بزرگترین تولید کننده قطعات خودرو در ایران ادامه داد : شرکت فرآوری و ساخت در راستای منویات مقام معظم رهبری ، در سال جهش تولید، افزایش 100درصدی در تولیدات خود داشته  و توانسته با رشد ۲۰۰ درصدی از400 نفر به 800 نفر شغل مستقیم دست پیدا کند.

ایروانی افزود: شرکت های گروه قطعات خودرویی عظام با بهره گیری از تکنولوژی و دانش روز شرکت های برتر جهانی،  محصولات خود را تحت لیسانس شرکت های ماهله و بوش آلمان ، ولئو فرانسه ، ماندو کره جنوبی و ... تولید می کنند و درحال حاضر بیش از 80 درصد نیاز خودروسازان داخلی ، 50 درصد نیاز بازار لوازم یدکی و بخشی از نیاز بازار خودروسازان خارجی از جمله GAZ Group  روسیه و داچیا رومانی را تامین می کنند .

**تاسیس شعبه خارجی شرکت فرآوری و ساخت در ترکیه

این کار آفرین ایرانی در ادامه از تاسیس شعبه خارجی شرکت فرآوری و ساخت در کشور ترکیه خبر داد و گفت: در راستای اهداف و استراتژی کلان گروه قطعات عظام مبنی بر جهانی شدن شرکت های ایرانی، هلدینگ عظام اقدام به تاسیس شعبه خارجی شرکت فرآوری و ساخت در کشور ترکیه کرده و پیش بینی می شود این شرکت تا اواخر سال 2021به مرحله بهره برداری برسد.

ایروانی اظهار داشت: این شرکت همچنین توانست با حفظ و تداوم در رعایت استانداردهای ملی و بین المللی در تولید محصولات خود با خارج کردن رقبای مطرح جهانی از فهرست تامین کنندگان شرکت خودروساز« GAZ Group  روسیه »، خود را به عنوان تامین کننده اصلی کمک فنر این خودروساز روس مطرح کند.

بنیانگذار گروه قطعات خودرو عظام در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرکت فرآوری و ساخت مجهز به آزمایشگاه های تخصصی کمک فنر و جعبه فرمان با برخورداری از کادری متخصص و مجرب و با در اختیار داشتن دستگاه های فوق پیشرفته سروهیدرولیک، دستگاه های تست دوام تحت شرایط شبیه ساز خودرو ، دستگاه های تست عملکرد،اتاقک ایزوله تست صدا ، اتاقک ایزوله تست دما ، دستگاه های پیشرفته اندازه گیری آزمون و کالیبراسیون و ... از سال 1381 موفق به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد شده و به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد، در حال فعالیت است.

ایروانی ادامه داد: این مراکز آزمایشگاهی با توان مشاوره ای تیم کارشناسی مجرب همواره در تدوین و بازنگری استانداردهای ملی کمک فنر و جعبه فرمان و همچنین استانداردهای کارخانه ای مشارکت فعال داشته و امیدواریم  با به اشتراک گذاشتن توانمندی های آزمایشگاهی در حوزه های مختلف اعم از تجهیزات آزمایشگاهی، نیروی متخصص انسانی، فناوری و دانش فنی و استفاده بهینه از این ظرفیت ها، بتوانیم شرایط دسترسی مناسب به این خدمات را برای پژوهشگران دانشگاه ها و صنعتگران (چه در داخل و چه در خارج از کشور) فراهم کنیم.

ایروانی خاطر نشان کرد: پروژه طرح توسعه شرکت فرآوری و ساخت به منظور افزایش ظرفیت تولید تا سقف 12میلیون کمک فنر و همچنین ایجاد فرصت های  شغلی جدید به میزان 2 برابر ظرفیت فعلی، از بهمن ماه 98 در زمینی به مساحت 20هزارمترمربع با سرمایه گذاری بیش از500 میلیارد تومان آغاز و در حال ساخت و راه اندازی است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در حال حاضر بیش از 56درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: اجرای این پروژه استراتژیک و وجود این کارخانه برای  کشور که پیش بینی می شود در پایان نیمه اول سال 1400 به بهره برداری برسد، سبب جلوگیری از خروج حداقل 80 میلیون دلار به صورت سالانه در صنعت خودرو سازی می شود.  

بنیانگذار گروه قطعات عظام همچنین گفت: پروژه های داخلی سازی محصولات شرکت فراوری و ساخت در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های تعیین شده اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و با بهره مندی از توان، استعداد و دانش متخصصان این شرکت ، از سال 90 تعریف و به مرحله اجراء درآمده است. اولویت اجرای پروژه های خودکفایی قطعات براساس شاخص های میزان ارزبری ، تکنولوژی تولید قطعات ، هزینه های حمل و نقل و ...  انتخاب و بدین منظور تأمین کنندگان جدید شناسایی ، توسعه و ارتقاء داده شده اند.

ایروانی با بیان این که  در فاز اول این طرح مجموعا 147 پروژه تعریف شده، تصریح کرد: از تعداد پروژه های تعریف شده ، تا کنون 132 پروژه به که 90درصد پروژه های تعریف شده بوده به بهره برداری رسیده و هم اکنون تعداد تامین کنندگان فعال شرکت قریب به 160 تأمین کننده است .

کار آفرین بزرگ ایرانی خاطرنشان ساخت: با انتقال تکنولوژی از تولید کنندگان تراز اول جهانی به سازندگان منتخب، شرکت فراوری و ساخت برای اولین بار در ایران موفق به تولید 100درصد قطعات مورد مصرف در کمک فنرهای تولیدی خود شده و با توجه به محدودیت ظرفیت زنجیره تامین کنندگان داخلی، در حال حاضر 50درصد میزان نیاز شرکت فراوری و ساخت از سازندگان داخلی تامین می شود که با اجرای این پروژه ها ، بالغ بر 60 میلیون یورو کاهش میزان ارزبری در حوزه تامین قطعات حاصل شده است .

ایروانی در پایان افزود: ما از محدودیت ها و معذوریت های دولت و نظام آگاه هستیم، اما در شرایطی که تحریم های جهانی ، افزایش قیمت ارز ، رکود اقتصادی و غیره  منجر به بروز مشکلات عدیده در صنایع قطعه سازی شده، انتظار داریم مسئولین با حمایت های ویژه در تسهیل فضای کسب و کار، رفع موانع تولید برای تحقق هدف جهش تولید به تولیدکنندگان کمک کنند تا ما بتوانیم به خدمات متقابل به جامعه ادامه دهیم.

**كارخانه های بزرگ، نیازمند حمایت های ویژه هستند

داریوش اشکانی پور مدیرکل استاندارد استان گیلان در ابتکاری جالب با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد، با حضور در شرکت فراوری و ساخت قطعات خودرویی ایران، نشان «واحد نمونه کیفی» را به این واحد تولیدی اهداء کرد .

مدیرکل استاندارد استان گیلان با اشاره به  این که شرکت فراوری و ساخت جزء صنایع افتخار آفرین ایران است، تاکید کرد: از اینکه در این شرایط سخت و تحریم با همت خود  چرخ تولید را توسعه می دهید، به عنوان یک ایرانی و شهروند گیلانی از شما تشکر و قدردانی می کنم.

وی ایجاد 800 شغل مستقیم در چنین شرایطی را بسیار مقدس خواند و افزود: براین باوریم که كارخانه های بزرگ به واسطه اشتغالزایی بسیاری كه ایجاد كرده اند نیازمند حمایت های ویژه هستند تا هم چنان به صورت مستمر بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

گفتنی است، «شرکت فرآوری و ساخت» در شهر صنعتی رشت در سال 1356 با عنوان شركت «تولی پارتس» با هــدف ساخت و تـولید انــواع كمك فنرهای خودروهای سنگین ، نیمه سنگین وموتورسیكلت با همكاری و مشاركت شركت «اسكورت هنـد» تاسیس شد .

این شرکت در اواخـر سال 72 به بخش خصوصی واگذار و از سال 73 با نام «كارخـانجات فـرآوری وساخت قطعـات خودروی ایران»عملیات راهاندازی مجدد آن آغاز شد و یک سال بعداز خصوصی سازی با تولید طیف گسترده ای از انواع كمك فنرهای سبك وسنگین به بهره برداری رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |