چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 131709 13:15 1399/11/14
ایران در مسیر رسیدن به خودکفایی در تولید پارچه چادر مشکی

ایران در مسیر رسیدن به خودکفایی در تولید پارچه چادر مشکی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ایران در مسیر رسیدن به خودکفایی در تولید پارچه چادر مشکی

ایران در مسیر رسیدن به خودکفایی در تولید پارچه چادر مشکی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، محمد حیدری امروز در نشست خبری افتتاح کارخانه تولید پارچه چادر مشکی که در اتاق اصناف ایران برگزار شد، گفت: در سازمان بسیج از ابتدای امسال در راستای طرح جهش تولید روی تولید پارچه چادر مشکی در کشور تمرکز کردیم تا در یک بازه زمانی 5 ساله با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی به سمت خودکفایی در تولید پارچه چادر مشکی حرکت کنیم.

دبیر کارگروه تولید پارچه چادر مشکی بسیج اصناف کشور افزود: براساس گزارش اعلامی از سوی مرکز تحقیق و توسعه در زمینه تولید پارچه مشکی بیش از 80 درصد مواد اولیه تولید پارچه مشکی در داخل کشور امکان تولید دارد، لذا امیدواریم تا در راستای بیانیه گام دوم انقلاب بتوانیم به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده پارچه چادر مشکی در دنیا این محصول را در کشور تولید کنیم و در تولید آن به خودکفایی برسیم و در سال‌های آینده نیز صادرات داشته باشیم.

وی اظهار داشت: براساس اعلام نهادهای تصمیم‌گیر مصرف سالانه پارچه مشکی در کشور سالانه بین 80 تا 90 میلیون متر مربع است که فقط حدود 10 میلیون متر مربع آن در کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه بین 100 تا 150 میلیون دلار ارز صرف واردات پارچه چادر مشکی می‌شود، گفت: لذا باید بتوانیم با حمایت از تولیدکنندگان و رفع خود تحریمی‌ها تولید رقابتی این محصول را در کشور ایجاد کنیم. حیدری اظهارداشت: لذا در راستای توسعه تولید پارچه چادر مشکی با 5 کارخانه تولید این کالا که حداقل دارای ظرفیت تولید 30 میلیون متر مربع در سال هستند ارتباط برقرار کرده‌ایم و مذاکراتی برای رفع مشکلات آنها در زمینه‌های مختلف از جمله بیمه، مالیات انجام دادیم.

وی گفت: متأسفانه در داخل کشور گاهی با مشکلاتی نیز در زمینه تولید مواجه می‌شویم، به طوری که در سال جهش تولید یک کارخانه نساجی با قدمت 84 سال و با ظرفیت بسیار بالا در یک ماه اخیر با چالش قطع برق مواجه بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |