پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 167136 09:41 1400/10/07
ایران خودرو و سایپا امسال چقدر خودرو تولید کردند؟

ایران خودرو و سایپا امسال چقدر خودرو تولید کردند؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ایران خودرو و سایپا امسال چقدر خودرو تولید کردند؟

ایران خودرو و سایپا امسال چقدر خودرو تولید کردند؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، این میزان تولید در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل (تولید ۶۵۳ هزار و ۷۶۱ دستگاه خودرو) رشد ۲.۳۷ درصدی نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، در ۹ ماهه امسال گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق به تولید ۳۲۵ هزار و ۵۵۷ دستگاه خودرو شد و همچون ماه‌های گذشته عنوان بزرگترین خودروساز کشور را از آنِ خود کرد.

این گروه صنعتی توانست در این مدت ۲۱۴ هزار و ۶۸۱ دستگاه در گروه پژو، ۳۵ هزار و ۷۰۶ دستگاه در گروه سمند، ۳۷ هزار و ۷۰۸ دستگاه دنا، ۲۵ هزار و ۲۷۴ دستگاه رانا، ۱۲ دستگاه آریسان، چهار ‌هزار و ۲۷۱ دستگاه هایما، پنج‌هزار و ۸۰۲ دستگاه تارا و ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کند.

برپایه این گزارش، جمع تولیدات این خودروساز در ۹ ماهه امسال در هم‌سنجی با پارسال (۳۴۶ هزار و ۴۸۶ دستگاه) افت ۶ درصدی داشته است.

آبی‌پوشان جاده مخصوص در آذرماه امسال ۴۲ هزار و ۸۹۴ دستگاه خودرو تولید کردند.

رشد ۸ درصدی تولیدات سایپا/ صادرات بیش از ۱۶۰۰ دستگاه خودرو

برپایه آمارهای سامانه کدال، در این مدت گروه سایپا به عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور موفق به تولید ۲۵۳ هزار و ۵۸۴ دستگاه خودرو شد که شامل ۲۱۷ هزار و ۲۲۱ دستگاه خودرو در خانواده تیبا، ۱۷ ‌هزار و ۹۰۳ دستگاه سایپا ۱۵۱ (وانت پراید)، ۱۶ هزار و ۷۲۰ دستگاه شاهین، ۱۳۰ دستگاه آریو و همچنین ۲۵۱ دستگاه خودروی صادراتی کامل (CBU) و یک‌هزار و ۳۶۰ دستگاه اس. کی. دی (SKD یا قطعات نیمه‌کامل) بود.

این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ (تولید ۲۳۴ هزار و ۴۷۶ دستگاه خودرو) رشد ۸.۱۴ درصدی نشان می‌دهد.

نارنجی‌پوشان جاده مخصوص در آذرماه امسال ۳۱ هزار و ۱۳۱ دستگاه خودرو تولید کردند.

رشد ۲۳ درصدی تولیدات پارس‌خودرو

تا پایان آذرماه امسال همچنین پارس‌خودرویی‌ها موفق به تولید ۹۰ هزار و ۱۷۹ دستگاه خودرو شامل ۴۷ ‌هزار و ۱۲۸ دستگاه در گروه کوئیک (کیو ۲۰۰)، ۲۶ ‌هزار و ۳۹۷ دستگاه کوئیک معمولی، ۱۶ ‌هزار و ۶۰ دستگاه در گروه ساینا (اس۲۰۰) و ۵۹۴ دستگاه در گروه برلیانس شدند. این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۲۳.۸ درصدی نشان می‌دهد.

جمع تولیدات این خودروساز در آذرماه امسال ۱۱‌هزار و ۴۹۸ دستگاه به ثبت رسید.

بررسی مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰ حاکی از برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت است.

با توجه به تولید ۹۸۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع سواری و وانت در سال ۹۹، رشد ۲۱.۹ درصدی در این بخش پیش‌بینی شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |