شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 7117 15:19 1393/08/30
ایران به جمع 113 کشور دارای نسل چهارم موبایل پیوست

ایران به جمع 113 کشور دارای نسل چهارم موبایل پیوست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ایران به جمع 113 کشور دارای نسل چهارم موبایل پیوست

ایران به جمع 113 کشور دارای نسل چهارم موبایل پیوست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه امورزیربنایی: مدیر عامل اپراتور دوم تلفن همراه با بیان اینکه هم اکنون 21 درصد مردم از باند پهن موبایل برای اتصال به شبکه اینترنتی استفاده می کنند گفت: این عدد در کشورهای در حال توسعه 32 درصد و در کشورهای توسعه یافته 84 درصد است که امیدواریم با راه اندازی نسل چهارم موبایل این رقم افزایش یابد

علیرضا قلمبر دزفولی در مراسم راه اندازی شبکه نسل چهارم موبایل در مشهد با اشاره به ورود آخرین تکنولوژی تلفن همراه در حوزه باند پهن، اظهار داشت: اپراتور ایرانسل در سوم شهریور پروانه رسمی راه اندازی نسل سوم و چهارم موبایل را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرد و هم اکنون موفق به بهره برداری شبکه نسل چهارم شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 28 هزار کیلومتر از جاده های کشور و 72 درصد جمعیت تحت پوشش اپراتور ایرانسل است، گفت: متوسط نرخ قطعی مکالمات 0.77 است که طبق قرارداد در سال نهم فعالیت این شرکت باید به یک درصد می رسید.

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه این اپراتور با 421 اپراتور دنیا قرارداد رومینگ دائمی 158 اپراتور دنیا قرارداد رومینگ اعتباری و 304 اپراتور قرار داد رومینگ دیتا دارد، به برنامه های این شرکت در حوزه توسعه باند پهن موبایل اشاره کرد و گفت: تا پیش از این سرعت دسترسی به دیتا از طریق موبایل 100 کیلوبیت در ثانیه بود که امروز این میزان سرعت مشترکان را راضی نمی کند و سرعت انتقال داده ها باید به رقمی بیشتر از این برسد. بر این اساس راه اندازی شبکه باند پهن موبایل مبتنی بر شبکه LTE می تواند نیاز به دسترسی دائمی خدمات با سرعت بالا را برای مشترکان فراهم کند.

به گفته وی هم اکنون شرایط نسل چهارم موبایل در 112 کشور جهان فعال است و 331 اپراتور این فناوری را ارائه داده اند. این در حالی است که 216 کشور نیز شبکه موبایل نسل سوم دارند و 603 اپراتور این فناوری را ارائه می دهند.

دزفولی با بیان اینکه اولین شبکه LTE در سال 2009 در هلند راه اندازی شد و پس از آن این شبکه در کره جنوبی و فرانسه به بهره برداری رسید افزود: با راه اندازی این شبکه، ایران در میان 113 کشور جهان قرار گرفت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |