پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 12434 13:25 1394/02/16
ایران برق پاک سرمایه‌گذاران خارجی را می‌خرد

ایران برق پاک سرمایه‌گذاران خارجی را می‌خرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ایران برق پاک سرمایه‌گذاران خارجی را می‌خرد

ایران برق پاک سرمایه‌گذاران خارجی را می‌خرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تولید برق از انرژی های تجدید پذیر وارد فاز جدیدی شد

گروه تولید: وزارت نیرو برای حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر به مدت 20 سال برق تولیدی را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) با اشاره به این که نرخ‌های موجود درمقایسه با نرخ کشورهای منطقه بیشتر است و با تعرفه‌های موجود، بازگشت سرمایه در مدت چهار سال رقم می‌خورد، گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر تنها راه برای حفاظت از محیط زیست است و با پیشرفت فناوری، هزینه‌های حفاظت از محیط زیست کاهش یافته است.

سیدمحمد صادق‌زاده با اشاره به اینکه اکنون آلمان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان پیشرو است و در زمینه نصب انرژی خورشیدی مقام نخست را به خود اختصاص داده، اظهار کرد: زمانی که آلمان به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی اقدام کرد، هزینه ها بسیار بالا بود، اما همین اقدام موجب شد تا فناوری پیشرفت کند و هزینه‌ها کاهش یابد.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) با اشاره به دستاوردهای خوب در حوزه انرژی های نو گفت: پژوهش‌های گسترده‌ای در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است که یکی از زمینه‌های بسیار مساعد، همکاری بین ایران و آلمان محسوب می‌شود.

صادق‌زاده با اشاره به پیشرفت‌هایی که طی سال‌های گذشته در کشور آلمان صورت گرفته است و همتی که در ایران در زمینه تحقیق و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد، همکاری‌های مناسبی می‌تواند بین دو کشور آغاز شود، تاکید کرد: ما به اندازه آلمان برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر انگیزه داریم؛ از آنجا که ایران یکی از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بزرگ انرژی در جهان محسوب می‌شود، با ادامه روند موجود باید بخش اعظمی از گاز کشور را به مصارف داخلی اختصاص دهیم.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را یک اقدام برد- برد دانست و گفت: بخشی از انرژی مصرفی خود را می‌توانیم از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنیم و ضریب امنیت انرژی را بیش از گذشته افزایش دهیم؛ همچنین نرخ‌های موجود درمقایسه با نرخ کشورهای منطقه بیشتر است و با تعرفه‌های موجود، بازگشت سرمایه در مدت چهار سال رقم می‌خورد ضمن آنکه وزارت نیرو به‌مدت 20 سال برق حاصل از انرژی‌های تجدیدپذیر را به‌صورت تضمینی خریداری می‌کند که فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش محسوب می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |