پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 192138 08:21 1401/06/01
ایران برای سوآپ حداکثری گاز اعلام آمادگی کرد

ایران برای سوآپ حداکثری گاز اعلام آمادگی کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ایران برای سوآپ حداکثری گاز اعلام آمادگی کرد

ایران برای سوآپ حداکثری گاز اعلام آمادگی کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از شانا، محسن خجسته‌مهر امروز (دوشنبه، ۳۱ مردادماه) در حاشیه آیین آیین بهره‌برداری رسمی از طرح انتقال گاز به جزیره کیش در آغاز هفته دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به‌ طرح‌هایی که قرار است در این هفته به بهره‌برداری برسد، گفت: در این هفته عملیات اجرایی توسعه تعدادی از میدان‌های مشترک نفت و گاز را در استان‌ خوزستان و خلیج‌فارس خواهیم داشت.

وی در تشریح این طرح‌ها گفت: آغاز عملیات اجرایی چهار طرح توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز در هفته دولت شامل یاران شمالی، یاران جنوبی، بلال و سهراب و افتتاح واحد شیرین‌سازی فازهای ۲ و ۳ پارس‌جنوبی به‌ مقدار ۶۰ هزار بشکه در روز، همچنین آغاز احداث خط لوله جدید گاز ترش ۳۲ اینچ فاز ۱۶ پارس جنوبی در این هفته انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم برای توسعه میدان آرش گفت: شرکت ملی نفت ایران برای آغاز حفاری در میدان آرش آمادگی کامل دارد و به محض مشخص شدن شرایط و آغاز تشریفات کار، عملیات حفاری آغاز می‌شود و این شرکت برای توسعه بخش نفت و گاز این میدان برنامه کاملی دارد که به تصویب هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران نیز رسیده است.

خجسته‌مهر در ارتباط با پرسشی درباره تصمیم برای واردات گاز از روسیه گفت: به‌طور کلی موضع ایران درباره این موضوع، تجارت گاز است و جمهوری اسلامی به‌دلیل موقعیت جغرافیایی، آمادگی دارد سوآپ گاز را به مقاصدی که مدنظر تحویل‌دهنده گاز است، انجام دهد.

وی درباره مقدار تولید کنونی و برنامه برای افزایش ظرفیت تولید در صورت به‌ نتیجه رسیدن برجام گفت: همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد، ظرفیت تولید نفت شرکت ملی نفت ایران تا پایان سال ۱۴۰۰ برابر ۳ میلیون و ۸۳۸ هزار بشکه در روز بود و بر اساس برنامه‌ریزی، ظرفیت تولید نفت خام ایران تا پایان سال ۱۴۰۱ به بیش از ۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |