پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 12487 13:04 1394/02/19
ایران ارزان‌ترین کشور برای گردشگران معرفی شد

ایران ارزان‌ترین کشور برای گردشگران معرفی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ایران ارزان‌ترین کشور برای گردشگران معرفی شد

ایران ارزان‌ترین کشور برای گردشگران معرفی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

.جمهوری اسلامی ایران با داشتن رتبه اول از میان ۱۴۱کشور جهان به دلیل شاخص رقابت در قیمت طبق گزارش انجمن جهانی اقتصاد به عنوان نخستین کشور ارزان در جهان برای گردشگران معرفی شد

به گزارش مهر، ۱۴۱کشور از نظر شاخص های رقابت قیمت، تکنولوژی، صنعت، سازگاری با محیط زیست، کسب و کار و... مورد بررسی انجمن جهانی اقتصاد قرار گرفته اند که از این میان در جدول مربوط به شاخص رقابت قیمت ایران رتبه اول را دارد پس از ایران مصر، اندونزی، یمن و گامبیا جزو ارزان ترین کشورها هستند اما سوئیس در ردیف آخر و جزو گرانترین کشور برای گردشگران معرفی شده است. قبل از سوئیس، انگلستان، فرانسه، استرالیا و نروژ گرانترین کشورها هستد. در این میان سریلانکا، تاجیکستان و ونزوئلا دارای رتبه های میانی هستند.

اما از نظر شاخص رقابت پذیری صنعت گردشگری، ایران دارای رتبه ۹۷در میان ۱۴۱کشور جهان است  رتبه ای که نسبت به دو سال پیش یک پله بالاتر آمده است. اما در این فهرست کشور ایران از نظر سازگاری با محیط زیست رتبه ۱۱۵را از میان ۱۴۱کشور جهان داراست. آخرین کشور در این فهرست پاکستان  اولین کشور سوئیس است.

در شاخص زیر ساختهای حمل و نقل هوایی نیز ایران دارای روی پله ۹۳قرار گرفته است. در این فهرست نیز کانادا اولین و چاد آخرین کشور است.

در بخش شاخص زیرساختهای خدمات گردشگری نیز ایران دارای رتبه ۱۱۹است و بهترین زیرساختهای گردشگری از این فهرست متعلق به استرالیاست.

از نظر شاخص منابع طبیعی نیز کشورمان در رتبه ۹۸قرار دارد و اولین کشور در این شاخص برزیل شناخته شده است و آخرین کشور این فهرست نیز هائیتی است.

ایران از لحاظ شاخص منابع فرهنگی و کسب و کار مسافرت نیز در رتبه ۳۷قرار گرفته است.

منابع انسانی و بازار کار یکی دیگر از شاخص های این گزارش است که از میان ۱۴۱کشور در رتبه ۱۱۴قرار دارد.

در حوزه اولویت بندی مسافرت و گردشگری نیز دارای رتبه ۱۳۰است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |