چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 159519 19:26 1400/08/05
ایجاد تردیدها نسبت به ثبات قیمت ها بیشتر شده است

ایجاد تردیدها نسبت به ثبات قیمت ها بیشتر شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ایجاد تردیدها نسبت به ثبات قیمت ها بیشتر شده است

ایجاد تردیدها نسبت به ثبات قیمت ها بیشتر شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش  124درصدی و 97سنت افزایش داشت و به قیمت79دلار و 28سنت رسید.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با کاهش 8 صدم درصدی وبا 6سنت کاهش به 73 دلارو60سنت رسید.

قیمت نفت پس از انتشار آماری که رشد بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا در هفته گذشته را نشان داد، در معاملات روز چهارشنبه کاهش پیدا کرد.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۲۲ اکتبر، ۲.۳ میلیون بشکه رشد کرد که بالاتر از پیش بینی رشد ذخایر به میزان ۱.۹ میلیون بشکه از سوی تحلیلگران بود. ذخایر بنزین به میزان ۵۰۰ هزار بشکه و ذخایر سوختهای دیگر به میزان یک میلیون بشکه افزایش یافت در حالی که پیش بینی شده بود هر دو ذخایر کاهش داشته باشند.

تحلیلگران می‌گویند با رشد قیمت نفت برنت در هشت هفته گذشته و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ۱۰ هفته گذشته، قیمتها وضعیت بیش خرید پیدا کرده‌اند.

کِرِگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره اظهار کرد: ممکن است شاهد سودگیری در معاملات نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت باشیم که برای بازار مطلوب خواهد بود.

سطح مخازن نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت است، افت بیشتری نسبت به سه سال گذشته پیدا کرده است و بهای معاملات آتی نشان می‌دهد که عرضه به مدت ماهها در سطوح فعلی خواهد ماند.

بر اساس گزارش رویترز، اما مسیر ناهموار احیای جهان از بدترین بحران سلامتی ۱۰۰ سال گذشته و متاثر شدن چندین ماهه تقاضا برای نفت از شیوع پاندمی کووید باعث ایجاد تردیدهایی نسبت به ثبات قیمتها شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |