جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 14885 13:47 1394/05/25
ایتالیا هم مشتری میگوی ایران شد

ایتالیا هم مشتری میگوی ایران شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ایتالیا هم مشتری میگوی ایران شد

ایتالیا هم مشتری میگوی ایران شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات

از تولید حدود 25 هزار تنی میگو در کشور خبر داد و گفت: پس از توافقات هسته‌ای، ایتالیا به یکی از تولید‌کنندگان میگوی ایرانی درخواست بازبینی برای ارزیابی محصول تولید شده و صادرات به این کشور را داده و این کشور قرار است به جمع مشتریان میگوی ایرانی بازگردد.

حسین عبدالحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: 7000 هکتار از مزارع میگو در کشور تحت کشت این محصول رفته‌اند که می‌توان به حدود 4000 هکتار در استان بوشهر، 2000 هکتار در استان هرمزگان، 183 هکتار در استان سیستان و بلوچستان، 450 هکتار در استان خوزستان و 300 هکتار در استان گلستان اشاره کرد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش‌بینی می‌شد امسال حدود 30 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شود اما با توجه به مشکلات تولید از نقدینگی تا کاهش قیمت میگو به نظر می‌رسد میزان تولید این محصول در سال جاری به حدود 25 هزار تن برسد.

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ادامه داد: سال گذشته حدود 12 هزار تن میگو به کشورهای مختلف صادر شد که با توجه به پیوستن روسیه به جمع مشتریان میگوی ایرانی و درخواست ایتالیا برای بازدید از سایت‌های پرورشی میگو و از سرگیری خرید میگو، پیش‌بینی می‌شود امسال صادرات این محصول به بیش از 15 هزار تن برسد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |