جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 125956 10:12 1399/10/03
اگر خودرو در بورس عرضه نشود، جرم تلقی می شود

اگر خودرو در بورس عرضه نشود، جرم تلقی می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اگر خودرو در بورس عرضه نشود، جرم تلقی می شود

اگر خودرو در بورس عرضه نشود، جرم تلقی می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، حجت اله فیروزی از نهایی شدن طرح «تحول در صنعت و بازار خودرو» در کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته بررسی جزئیات این طرح هفته آینده در دستورکار کمیسیون صنایع و معادن قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: محور اصلی طرح «تحول در صنعت و بازار خودرو» عرضه خودرو در بورس است و اگر خودرو در بورس عرضه نشود، جرم تلقی شده و مجازات آن نیز براساس تبصره (1) ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین می‌شود.

وی کیفی‌سازی، متعادل کردن قیمت و داخلی سازی خودرو را از محورهای این طرح برشمرد و اضافه کرد: یکی از بندهای طرح مذکور درباره واردات خودرو و شرایط آن است که با تحقق این مهم بازار از انحصار شرکت‌های خودروسازی خارج شده و وارد فضای رقابتی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین برخی خبرها مبنی بر اینکه کمیسیون صنایع و معادن در طرح «تحول در صنعت و بازار خودرو» واردات خودرو را به انحصار خودروسازان درآورده، تکذیب کرد و ادامه داد: در بند مربوط به واردات خودرو ذیل طرح مذکور واردات نه تنها در انحصار خودروسازان نیست بلکه هر فردی که بتواند خودرو صادر کند، امکان واردات خودرو دارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به سایر راهکارها برای واردات خودرو، اضافه کرد: افراد حقیقی غیردولتی که نفت خریداری و آن را صادر و به فروش برسانند، می‌توانند از محل ارز آن، خودرو به کشور وارد کنند و همچنین اشخاصی که ارز در بیرون از کشور داشته و تعهدی نسبت به بازپرداخت آن به دولت ندارند، می‌توانند از محل آن خودرو به کشور وارد کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |