جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 14383 13:01 1394/05/04
اکتشاف حلقه مفقوده معادن غنی زغال سنگ ایران

اکتشاف حلقه مفقوده معادن غنی زغال سنگ ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اکتشاف حلقه مفقوده معادن غنی زغال سنگ ایران

اکتشاف حلقه مفقوده معادن غنی زغال سنگ ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس ایمیدرو خبر داد

مهدی زاهدی

گروه تولید

m.zahedi25@yahoo.com

مراسم امضای قرارداد تجهیز، بهره‌برداری و فروش محصولات معدنی زغال سنگ خمرود روز یکشنبه درحالی میان ایمیدرو و هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه منعقد شد که متولی بخش معدن کشور معتقد است به رغم وجود منابع عظیم و غنی زغال سنگ دربخش اکتشاف کمبودهای اساسی داریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به این قرارداد، از آغاز عملیات اجرایی این معدن خبر داد و گفت: معدن خمرود 38 میلیون تن ذخیره قطعی و 63 میلیون تن ذخیره زمین‌شناسی دارد و یکی از معادن بزرگ زغال سنگ کشور محسوب می‌شود.

مهدی کرباسیان افزود: طرح تجهیز معدن زغال سنگ خمرود برای تولید سالانه 750 هزار تن زغال سنگ خام در دستور کار قرار گرفته است که با راه‌اندازی این معدن سالانه 400 هزار تن کنسانتره زغال سنگ ککشو به ظرفیت تولیدی کشور افزوده می‌شود. از سوی دیگر با بهره‌برداری کامل معدن، هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) همچنین تاکید کرد: بهره‌برداری از این معدن موجب کاهش قابل توجه واردات زغال سنگ به کشور می‌شود.

کرباسیان با بیان اینکه با وجود داشتن منابع زغال سنگ خوب در کشور، کار اکتشاف به خوبی انجام نشده و کمبود وجود دارد، گفت: ایمیدرو از نیمه دوم سال 1392 تلاش کرده و با دادن فراخوان درصدد جذب سرمایه‌گذار است. دراین راستا دو واحد درطبس از طریق مزایده واگذار شده و اکنون خمرود نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

چشم آلمانها به فولاد ایرانی

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در این مراسم همچنین از اعلام آمادگی یک شرکت آلمانی برای سرمایه‌گذاری در زمینه فولاد خبر داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک شرکت معتبر اروپایی که حدود هشت ماه با آنها مذاکره داشتیم و تاکید کرده بودیم برای مشارکت درپروژه باید تامین اعتبار کنند شب گذشته اعلام آمادگی کرده‌اند که در زمینه فولاد تامین اعتبار می‌کنند.

خام‌فروشی هرگز به صفر نمی‌رسد

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی خام‌فروشی متوقف می‌شود؟ تاکید کرد: خام‌فروشی هرگز به صفر نمی‌رسد و حتی کشورهای پیشرفته مانند کانادا، استرالیا و آمریکا میزانی خام‌فروشی دارند، چراکه باید منافع دیده شود اما در ایران باید به زنجیره تولید توجه کرد. متاسفانه میزان تولید هنوز با مقدار نیاز کشور همخوانی ندارد.

کرباسیان با اشاره به سیاست کشور مبنی بر کاهش سنگ آهن تا جای ممکن، پیش‌بینی کرد که در سال آینده اکثریت سنگ تولیدی کشور تبدیل به کنسانتره و گندله شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |