پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 7339 15:17 1393/09/04
اکبر ترکان:شمار مهندسان نسبت به فعالیت های ساخت و ساز زیاد است

اکبر ترکان:شمار مهندسان نسبت به فعالیت های ساخت و ساز زیاد است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اکبر ترکان:شمار مهندسان نسبت به فعالیت های ساخت و ساز زیاد است

اکبر ترکان:شمار مهندسان نسبت به فعالیت های ساخت و ساز زیاد است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت : شمار مهندسان ساختمان به نسبت فعالیت های ساخت و ساز در کشور، زیاد است که باید برای اشتغال آنان در خارج از کشور فعالیت هایی را آغاز کنیم.

اکبر ترکان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه حدود ۱۴۸ هزار مهندس ساختمان از سازمان نظام مهندسی پروانه اشتغال دریافت کرده اند اظهار کرد : این در حالی است که بیش از ۱۵۰ هزار مهندس ساختمان، بدون داشتن پروانه اشتغال، در کشور فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: این مهندسان ساختمانی سالانه به طور میانگین بر ۱۲۰ میلیون متر مربع ساخت و ساز نظارت دارند.

مشاور رییس جمهوری اظهار کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور نیازمند تشکیل شرکتی پیشرو است که بتواند در بازارهای خارجی کار تبلیغاتی، بازاریابی و انعقاد قرارداد کرده و از نیروهای تحت حمایت شرکت نیز برای صدور خدمات فنی و مهندسی استفاده کند.

ترکان گفت: تاکنون در این زمینه کار زیادی انجام نشده و حال آنکه با توجه به وجود نیروهای مازاد مهندسی ساختمان در ایران، ما ناگزیر از صدور خدمات فنی و مهندسی هستیم.

تغییر مسکن مهر به مسکن محله

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: طرح های مسکن مهر در برخی از مناطق کشور با مشکل مواجه شده و به دلیل نگرشی که وجود داشته و به آن صرفا به عنوان 'خواب شهر' نگاه می شده، به مسایل زیرساختی توجه زیادی نشده است.

ترکان افزود: برنامه پیشنهادی ما به سازندگان مسکن مهر این است که به جای کار در قالب خواب شهر و تعجیل در خانه دار شدن فاقدان مسکن، باید مسکن محله ساخته می شد که در آن به تمام ابعاد زیرساختی مانند ساخت خیابان، اماکن درمانی، اقتصادی، آموزشی و غیره نیز توجه می شد.

وی در مورد کیفیت ساخت و سازها نیز گفت: در ساخت مسکن مهر دستمزد واقعی به مهندسان ناظر داده نشده و این عامل موجب شده تا نظارت مستمر بر این طرحها وجود نداشته باشد که این سازه ها در برخی شهرها از نظر مقاوم سازی مشکل دارند.

ترکان افزود: باید در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد و واحدهایی که از لحاظ مقاوم سازی با مشکل مواجه هستند، تخریب و واحدهای نو و با کیفیت بالا برای مردم ساخته شود.

اتمام مسکن مهر در هر شرایط

مشاور رییس جمهوری گفت: به نظر ما باید واحدهای نیمه کاره مسکن مهر در سطح کشور هر چه سریعتر تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

ترکان افزود: به هر حال مردم چندین سال برای تحویل این واحدها صبر کرده اند، ولی باید به کیفیت ساخت و ساز نیز توجه بیشتری صورت گیرد.

ترکان، مشاور رییس جمهوری در مناطق آزاد و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، رییس دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و کشورهای غیرمتعهد پیش از ظهر امروز برای افتتاح ساختمان سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی وارد بجنورد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |