پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 150317 12:39 1400/05/18
اوپک پلاس کمبود نفت در بازار جهانی را مدیریت می‌کند

اوپک پلاس کمبود نفت در بازار جهانی را مدیریت می‌کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اوپک پلاس کمبود نفت در بازار جهانی را مدیریت می‌کند

اوپک پلاس کمبود نفت در بازار جهانی را مدیریت می‌کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، شرکت خدمات مالی مریل لینچ اعلام کرد افزایش تولید کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس هم در کوتاه مدت و هم در میان مدت به نفع بازار نفت است. افزایش تولید روزانه 400 هزار بشکه در روز همچنان باعث می‌شود بازار در پایان 2021 با کسری مواجه باشد.

تحلیلگران این شرکت عقیده دارند تغییر مبنای افزایش تولید این ائتلاف به معنای بالا رفتن ناگهانی 1.6 میلیون بشکه‌ای تولید نفت از آوریل 2022 نیست. اعضای اصلی اوپک پلاس به قرارداد کاهش تولید پایبند هستند.

ائتلاف اوپک پلاس در ماه جولای مبنای تولید 5 کشور از جمله امارات را افزایش داد تا 5.6 میلیون بشکه در روز تا سپتامبر 2022 به تولید آنها اضافه شود.

این تحلیلگران نگرانند قیمت نفت به دنبال آخرین قرارداد اوپک پلاس دچار نوسان شود چون ممکن است1.6 میلیون بشکه در روز نفت از 2022 به یکباره وارد بازار شود.

ترس از کند شدن رشد تقاضای نفت در چین و سایر مناطق آسیا به خاطر گسترش ویروس کرونای دلتا باعث کاهش قیمت نفت در هفته گذشته شد. قیمت نفت خام آمریکا 0.59 درصد در روز جمعه افزایش یافت و به 69.80 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام برنت با 1.14 درصد افزایش 72.10 دلار معامله شد.

بیشتر متخصصان بازار عقیده دارند قرارداد اوپک در ماه گذشته پایان محدودیت عرضه نفت بوده و قیمت آن را که به دنبال بهبود اقتصاد دنیا از بحران کرونا به بالاترین رقم طی دو سال و نیم گذشته رسیده است، پایین می آورد.

طبق این قرارداد روسیه می‌تواند از ماه اوت ماهانه 100 هزار بشکه در روز به تولید خود اضافه کند و مبنای تولید آن از آوریل 2022 با یک افزایش 500 هزار بشکه‌ای، به 11.5 میلیون بشکه نفت خام می رسد. به این ترتیب تولید نفت روسیه تنها 3 درصد پایین تر از سطح قبل از کرونا خواهد بود.

تولید اوپک 0.4 میلیون بشکه در روز در ماه جولای نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |