سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 169846 09:39 1400/10/30
اوپک پلاس به تنهایی نمی‌تواند مشکلات بازار نفت را حل کند

اوپک پلاس به تنهایی نمی‌تواند مشکلات بازار نفت را حل کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اوپک پلاس به تنهایی نمی‌تواند مشکلات بازار نفت را حل کند

اوپک پلاس به تنهایی نمی‌تواند مشکلات بازار نفت را حل کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی به خبرگزاری دولتی WAM گفت: جهان به سرمایه گذاریهای بیشتر در گریدهای نفتی مختلف سراسر جهان نیاز دارند و شرکتهای نفتی بین المللی که در این بخش کار می کنند، باید به کارشان ادامه دهند و مشوقهای سرمایه گذاری نفت و گاز باید وجود داشته باشد تا از افزایش چشمگیر قیمت نفت جلوگیری کند.

وزیر انرژی امارات گفت: امارات متحده عربی که سومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، متعهد است از اوپک پلاس پشتیبانی کرده و با این گروه در افزایش ماهانه تولید نفت همکاری کند تا توازن عرضه و تقاضا برقرار شود.

اوپک پلاس در راستای تسهیل تدریجی محدودیت عرضه ای که سال ۲۰۲۰ در اوج پاندمی به اجرا گذاشت، هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه می کند اما این روند بازار را آرام نکرده و بهای معاملات نفت برنت به بالای ۸۸ دلار در هر بشکه صعود کرده که بالاترین قیمت در هفت سال اخیر بوده است.

اوپک پلاس که هر ماه جلسه برای ارزیابی وضعیت بازار برگزار می کند، جلسه بعدی خود را دوم فوریه تعیین کرده است تا درباره سطح تولید نفت این گروه در مارس تصمیم گیری شود.

آژانس بین المللی انرژی روز چهارشنبه در جدیدترین گزارش ماهانه خود از بازار نفت پیش بینی کرد با فروکش جدیدترین نگرانیها نسبت به شیوع ویروس کرونا، تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۲ از سطح پیش از شیوع پاندمی عبور خواهد کرد و احتمالا سال پرنوسانی را برای قیمتهای نفت به وجود می آورد.

این آژانس برآورد خود از تقاضا برای نفت در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز بالا برد که منعکس کننده تاثیر نسبتا ضعیف شیوع اُمیکرون بر فعالیت اقتصادی و تقاضا برای نفت است.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، تقاضای جهانی برای نفت ۵.۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ رشد کرده و به میزان ۳.۳ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ رشد می کند و از سطح ۹۹.۷ میلیون بشکه در روز تقاضا پیش از شیوع پاندمی در سال ۲۰۱۹ عبور می کند.

آژانس اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ برخلاف انتظارات، به میزان ۱.۱ میلیون بشکه در روز رشد کرد و به ۹۹ میلیون بشکه در روز رسید که ۳۴۵ هزار بشکه در روز بالاتر از برآورد قبلی این سازمان بود.

بر اساس گزارش پلاتس، اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود که سه شنبه هفته جاری منتشر کرد، نسبت به نوسان بازار نفت تحت تاثیر تداوم کانونهای شیوع کووید ۱۹، افزایش تورم و ادامه اختلالات عرضه هشدار داد اما در عین حال خاطرنشان داد ادامه خروج اقتصاد جهانی از پاندمی در سال ۲۰۲۲ از قیمتها تا پایان سال پشتیبانی می کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |