جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 13078 13:31 1394/03/11
اولین نمایشگاه بین‌المللی دریایی کشورهای اسلامی درتهران

اولین نمایشگاه بین‌المللی دریایی کشورهای اسلامی درتهران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اولین نمایشگاه بین‌المللی دریایی کشورهای اسلامی درتهران

اولین نمایشگاه بین‌المللی دریایی کشورهای اسلامی درتهران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی از برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی در تهران خبر داد

جلیل اسلامی گفت: نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی می‌تواند علاوه بر نقش موثری که در شناسایی ظرفیت‌های دریایی دارد، موجب همکاری، تعامل و تلاش گروهی ارگان‌های ذیربط دریایی کشور و بخش خصوصی شود.

نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی از ۱۶تا ۱۹خرداد ماه با حضور و مشارکت ده‌ها شرکت داخلی و خارجی و همچنین سازمان‌های مختلف بین المللی درمصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه شامل بخش‌های متنوعی از قبیل ارائه توانمندی‌ها و دستاوردها در زمینه کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، صنایع کشتی سازی، صنایع فراساحل نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی و هواشناسی، الکترونیک و مخابرات، گردشگری و تفریحات دریایی، حقوق دریایی، موسسات رده بندی، بیمه و موسسات اعتباری، نقشه برداری و هیدروگرافی، محیط زیست دریایی، مناطق آزاد ویژه اقتصادی، شیلات و آبزیان، تجسس و نجات دریایی، دانشگاه ها و مراکز عالی علوم و فنون دریایی، انجمن ها و اتحادیه ها با برگزاری کارگاه‌های آموزشی است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: امیدواریم با برپایی چنین نمایشگاه هایی در سطح منطقه ای و بین المللی به ویژه در جهان اسلام، موجب افزایش رقابت پذیری این صنعت در عرصه بین المللی و ارتباط با پیشگامان دریایی جهان شده و در نهایت پیشرفت اقتصادی کشور را فراهم آوریم.

اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین برنامه های کاری و عملیاتی وزارت راه و شهرسازی، نگاه راهبردی به توسعه فعالیت های دریایی، تاکید بر «اقتصاد دریا پایه» و همچنین گسترش اثرات مثبت پیرامونی توسعه فعالیتهای بندری در تحرک بخشی به سواحل و شهرهای بندری، است.

وی اضافه کرد : سازمان بنادر و دریانوردی تلاش می کند تا با هماهنگی دیگر سازمانهای تابعه ی وزارت راه و شهرسازی، زمینه تحقق برنامه محوری اقتصاد دریا پایه را با مشارکت حداکثری بخش خصوصی، بیش از پیش فراهم آورد.

اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و موجود حوزه دریائی کشور گفت: منابع و ذخایر غنی انرژی در دریا و وجود بیش از ۲۰۰بندر بزرگ و کوچک بازرگانی، نفتی و صیادی و همچنین یازده بندر اصلی تجاری در سواحل شمالی و جنوبی کشور با ظرفیت حدود ۱۹۰میلیون تن جابجایی کالا و تسهیلات، نقش ممتازی را برای توسعه فعالیتهای دریانوردی کشور فرآهم آورده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |