جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 151642 11:11 1400/06/03
اوجی: با اراده برای فروش و استفاده از ظرفیت وزارت نفت تحریم‌ها را دور خواهیم زد

اوجی: با اراده برای فروش و استفاده از ظرفیت وزارت نفت تحریم‌ها را دور خواهیم زد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اوجی: با اراده برای فروش و استفاده از ظرفیت وزارت نفت تحریم‌ها را دور خواهیم زد

اوجی: با اراده برای فروش و استفاده از ظرفیت وزارت نفت تحریم‌ها را دور خواهیم زد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، جواد اوجی  امروز سه‌شنبه در جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی صلاحیت‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم، با اشاره به اموال شخصی خود که در فضای مجازی مطرح شده، افزود: در پیشگاه خداوند و شما اعلام می‌کنم جز آنچه به عنوان دارایی به آقای رییسی اعلام کردم، هر گونه دارایی دیگر که به بنده نسبت دادند به خودشان تعلق بگیرند و این سند را اعلام می‌کنم.  

وی ادامه داد: من ۳۵ سال در وزارت نفت از دانشگاه صنعت نفت تا مدیریت با پاکدستی خدمت کردم و فردی فساد ستیزم و آمده‌ام به وزارت نفت فساد را از این وزارت خانه بکنم. 

اوجی با تشکر از رئییسی که به وی اعتماد کرده و به عنوان وزیر پیشنهادی نفت تشکر کرد و گفت: صنعت نفت یکی از اصلی ترین مزیت های اقتصادی ایران است و این صنعت سهم بیش از ۹۵ درصدی در تامین انرژی کشور و نقش مهم در تولید ناخالص ملی و توسعه اقتصادی کشور دارد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط تحریمی کشور صنعت نفت در خط مقدم جبهه اقتصادی است، افزود: عرصه های فروش نفت، فرآورده های نفتی، محصولات پتروشیمی، تامین کالا و جذب سرمایه گذاری خارجی عرصه جهاد روزمره ما با تحریم ها است.

وزیر پیشنهادی نفت ادامه داد: این صنعت در بخش های مختلف خود دچار چالش های مختلفی شده و به دلیل مشکلات افتصادی ، بی تدبیری ها، ناکارآمدی و فشار ظالمانه دشمن بوده که از حالت متعارف خارج شده و بازگرداندن صنعت نفت به ریل مناسب نیازمند اتخاذ تصمیمات جهادی است که غیر از مسیر تحول راهکار دیگری برای برون رفت از وضعیت موجود باقی نمانده است اما دست ملت ایران هیچگاه از راهکارهای جهادی خالی نیست.

وی تصریح کرد: در برابر مشکلات و چالش ها امید ما به فضل و رحمت الهی و مدیریت جهادی و اعتفقاد به اصل ما می توانیم و استفاده از توان جوانان انقلابی، استفاده از بخش خصوصی و حمایت نمایندگان است.

اوجی افزود: از سویی بیان دغدغه ها و پیشنهاد شما عزیزان وجه مشترک چالش های فراروی این صنعت است.

وی یکی از مهمترین چالش ها در این صنعت را توسعه میادین مشترک و بهره برداری از این میادین دانست و گفت: کاهش سرمایه گذاری در صنعت نفت در چند سال گذشته، حفظ و نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز، بالابودن شدت مصرف و ناترازی گاز، پرهیز از خام فروشی و توسعه زنجیره ارزش در پتروشیمی، بازسازی و نوسازی تاسیاست با عمری بالاتر از ۵۰ سال، اصلاح یارانه پنهان یارانه انرژی ، توجه به نیروی انسانی صنعت نفت و نیروهای ارکان ثالث، توجه به مسئولیت اجتماعی و توسعه مناطق محروم و کم برخوردار، توسعه صنعت نفت به صورت متوازن و پایدار، مبارزه با فساد و تقویت دیپلماسی قوی انرژی از چالش های دیگر این صنعت در شرایط فعلی است.

به گفته اوجی با استفاده از مدیران کارآمد و انقلابی می توانیم ریشه فساد را از وزارت نفت بکنیم.   

وی ادامه داد: رویکرد اصلی برای اداره وزارت نفت در صورتی که رای اعتماد بگیرم، توجه به همین دغدغه ها و حل همین مشکلات و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

اوجی با اشاره به اینکه دستاورد ها و افتخارات پرسنل صنعت نفت برای تامین انرژی کشور، توسعه گاز رسانی، مقابله با تحیم ها و ... را نباید نادیده بگیریم، افزود: با این حال چالش های ذکر شده در صنعت نفت وجود دارد.

وی تاکید کرد: اهم اهداف و برنامه های اینجانب تلاش برای مقابله با تحریم و فروش حداکثری نفت خام است زیرا بعد از تحریم، میزان صادرات نفت و میعانات کاهش داشته و رقبا بخشی از بازارهای صادراتی ما را تصاحب کردند.

وزیر پیشنهادی نفت گفت: برای برون رفت از تحریم ها و احیای بازارهای از دست رفته نیازمند اقدامات جهادی هستیم با این حال عبور از این شرایط سخت امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: باید دید آیای وزیر نفت برای مقابله با تحریم ها رویکرد فعال در پیش میگیرد و یا منتظر اقدامات سیاسی و محافل بین المللی است. روی رفع تحریم ها حساب باز می کند یا روی توان جوانان برای بی اثر کردن تحریم ها؟

اوجی تاکید کرد: باید با استفاده از نیروهای متخصص و توانمد رویکرد فعال برای دور زدن و بی اثر کردن تحریم ها را در پیش بگیرم و با استفاده از روش های موجود، تجربیات گذشته و سایر روش ها اقدامات مهمی را برای فروش نفت در پیش خواهیم گرفت. از ظرفیت بخش خصوصی و تمام دستگاه های اجرایی در فروش نفت استفاده خواهم کرد.

وی یکی از راپهکارهای مقابله با تحریم ها را روش تهاتر نفت با کالا یا سرمایه گذاری در کشور دانست و گفت:  در شرکت ملی گاز صنعت گاز تحریم شد اما در همان سال ها توانستیم با فروش گاز، واردات و فرآوردههای گازی و خرید تجهیزات با تهاتر کالا با گاز وارداتی تحریم ها را دور بزنیم.

اوجی با بیان اینکه در همان سال ها بهترین روابط را با ترکمنستان داشتیم، افزود: در فروش گاز صادراتی ، صنعت گاز تحریم بود اما صادرات گاز ادامه داشت.

وی ادامه داد: بازارهای جدید نفت را شناسایی خواهیم کرد که نیازمند اصلاح بودجه ۱۴۰۰ است و با اراده برای فروش و استفاده از ظرفیت وزارت نفت و استفاده از نیروهای انقلابی، تحریم ها را دور خواهیم زد تا جایی که خام فروشی را متوقف کنیم.  



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |