جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 135042 13:37 1399/12/10
انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه توسعه صنعت میگو و ماهیان خاویاری

انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه توسعه صنعت میگو و ماهیان خاویاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه توسعه صنعت میگو و ماهیان خاویاری

انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه توسعه صنعت میگو و ماهیان خاویاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، در حاشیه سفر یکروزه دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وزرا و مسئولین کشوری از جمله دکتر خون‌میرزایی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران به استان گلستان، این تفاهم‌نامه سه‌جانبه با تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه صنعت میگو و ماهیان خاویاری در جلسه ستاد مقاومتی استان گلستان، به امضای طرفین رسید.

مدیر کل شیلات گلستان در این خصوص گفت: این تفاهم‌نامه با هدف توسعه اشتغال پایدار و افزایش تاب‌آوری اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های طبیعی، اقتصادی و اجتماعی استان گلستان و ایجاد مزیت‌های اختصاصی در رسته فعالیت شیلات و آبزیان، منعقد شده است.

مهندس سید جواد قدس علوی افزود: براساس این تفاهم‌نامه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به اختصاص مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال از منابع در اختیار به توسعه صنعت میگو و پرورش ماهیان خاویاری در منطقه گمیشان، از طریق روش تأمین مالی مبتنی بر قرارداد و سایرمنابع متعهد شده است.

به گفته وی، همچنین حمایت از توسعه مزارع پرورش میگو، توسعه زنجیره ارزش میگو و تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در استان گلستان در همکاری با سازمان شیلات کشور، حمایت از توانمندسازی، تقویت و توسعه تعاونی‌های آبزی‌پروری در همکاری با سازمان شیلات و همکاری در آموزش مهارتی مورد نیاز در طرح توسعه صنعت آبزیان منطقه گمیشان، از دیگر تعهدات وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این تفاهم‌نامه است.

قدس علوی با اشاره به وظایف سازمان شیلات ایران نیز در این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: براساس بندهایی از این تفاهم نامه سازمان شیلات ایران نیز به ایجاد بستر همکاری نزدیک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به منظور شکل‌گیری نظام توسعه، زنجیره ارزش و ایجاد امکان تأمین مالی مبتنی بر قرارداد در پروژه توسعه صنعتی آبزیان منطقه گمیشان متعهد شده است.

وی گفت: همچنین سازمان شیلات ایران در خصوص تکمیل امر تأمین منابع به میزان ۶۰۰۰ میلیارد ریال به منظور اجرایی شدن ایجاد و توسعه صنعت آبزیان منطقه گمیشان نیز همکاری لازم را به عمل خواهد آورد. مدیر کل شیلات گلستان، حمایت از تشکیل، گسترش و توسعه فعالیت‌های تعاونی‌ها در حوزه پرورش آبزیان، حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌هایی که در زمینه‌های صادرات، بازاریابی، برندسازی و بسته‌بندی آبزیان فعالیت می‌کنند و ایجاد نهاد آموزش نیروی انسانی ماهر و متخصص در حوزه تولید و فراوری و توسعه بازار محصولات را از دیگر تعهدات سازمان شیلات ایران در این تفاهم‌نامه سه جانبه دانست.

قدس علوی در پایان از استانداری گلستان به عنوان طرف سوم این تفاهم نامه یاد کرد و اذعان داشت: استانداری گلستان نیز با امضای این تفاهم نامه حمایت خود را از توسعه صنعت میگو و ماهیان خاویاری استان اعلام نمود و متعهد شد در زمینه تکمیل منابع به میزان ۶۰۰۰ میلیارد ریال با همکاری سازمان شیلات ایران، مشارکت نماید و با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی ذیربط در اجرای این تفاهم نامه اهتمام ویژه ای را به عمل آورد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |