سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 5032 15:27 1393/06/14
انصاري: توسعه روابط قوا از دستاوردهاي دولت است

انصاري: توسعه روابط قوا از دستاوردهاي دولت است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
انصاري: توسعه روابط قوا از دستاوردهاي دولت است

انصاري: توسعه روابط قوا از دستاوردهاي دولت است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


معاون امور مجلس رييس جمهوري گفت: ترميم و توسعه روابط با ساير قواي نظام جمهوري اسلامي ايران از دستاوردهاي دولت تدبير و اميد در يک سال گذشته بوده است.
 حجت الاسلام والمسلمين مجيد انصاري در نشست شوراي اداري سبزوار افزود: دولت سعي کرده روابط مخدوش شده دولت و مجلس را که در گذشته بسيار تريب شده و حتي اختلافات بين روساي دو قوه به تريبون عمومي کشيده بود، ترميم کند.
وي گفت: بعد از انتخابات 92 و تحقق شعار حماسه سياسي مد نظر رهبري که به انتخاب فردي موثر، خدمتگزار و پرتوان در رأس قوه مجريه ايران انجاميد، دولت يازدهم عمده ترين مشکل کشور را تنگناي اقتصادي تشخيص داد و از آن زمان براي حل آن تلاشها آغاز شد.
معاون رييس جمهوري ادامه داد: دولت با رصد و تحليل مشکلات کشور و راه حلهاي آن در يک سال گذشته نقشه راه خود را تنظيم کرده و با گامهايي متين و علمي و با مشورت با دانشمندان، متخصصان و کارشناسان امور در مسير خود به پيش مي رود.
وي افزود: دکتر روحاني بعد از انتخابات و قبل از اينکه رسما در جايگاه رياست جمهوري مستقر شود در مرکز مطالعات استراتژيک نشستهاي زيادي را براي حل مشکلات اقتصادي برگزار کرد.
انصاري گفت: نخستين کار مثبتي که دولت يازدهم انجام داد طرح بيمه سلامت بود که کاري عاقلانه و خردمندانه است.
وي اظهارداشت: به دنبال اجراي اين طرح رنج بيماران کم شده و بارقه اي از اميد در ميان بيماران به وجود آمده و پنج ميليون نفر در اين مدت به بيمه شدگان در کشور افزوده شده است.
معاون رييس جمهوري افزود: از جمله چالشهايي که در بحث اقتصاد داريم بيماري مصرف بي رويه منابع کشور است، اين وضعيت به دليل نگاه اشتباهي به وجود آمده که از ابتدا به صنعت نفت وجود داشت.
وي گفت: نفت به جاي اينکه به عنوان يک ثروت ملي براي توليد بيشتر ثروت در کشور مورد استفاده قرار گيرد، به عنوان اصلي ترين منابع درآمد دولتها استفاده و صرف هزينه هاي جاري مملکت شد.
انصاري افزود: اوج اين مشکل پيش از پيروزي انقلاب در سال 56 به وقوع پيوست که رژيم وقت با تکيه بيش از حد بر ثروت بادآورده نفت نه تنها کشور را به رونق اقتصادي نرساند بلکه خسارتهاي جدي به اقتصاد ايران وارد آورد و آغاز مهاجرت روستاييان به شهرها، رواج فرهنگ مصرف گرايي، گرايش به مشاغل اداري و پشت ميزنشيني در ميان مردم از پيامدهاي منفي آن سياستها است.
وي گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي توجه مديران برجسته نظام تحت رهنمودهاي امام خميني(ره) به اصلاح ساختار اقتصادي کشور معطوف شد اما تحميل جنگ هشت ساله اجازه نداد اصلاح ساختار اداري و اقتصادي به صورت اساسي انجام گيرد و لاجرم به مرور زمان بر مشکلات افزوده شد.

معاون رييس جمهوري افزود: من به عنوان کسي که در مجمع تشخيص مصلحت نظام شاهد دشواريهاي تدوين سند چشم انداز بودم عرض مي کنم پس از رحلت حضرت امام يکي از افتخارآميزترين و مهمترين کارهايي که رهبر معظم انقلاب تا به امروز انجام داده اند تدبير برافراشتن پرچم سند چشم انداز بود که به مثابه نقشه راه مي توانست کشور را در مسير توسعه متوازن و توسعه پايدار به سرعت به پيش ببرد.
وي گفت: اهدافي که در سند چشم انداز پيش بيني شده بود اصلا بلندپروازانه نبود و همه آنها مي توانستند تحقق يابند تا ايران در افق 1400 قدرت نخست اقتصادي، علمي و فناوري منطقه و الهام بخش در جهان اسلام باشد.
حجت الاسلام انصاري خطاب به مديران حاضر در نشست شوراي اداري شهرستان سبزوار ادامه داد: من و شما به عنوان اجزاء دولت جمهوري اسلامي ايران تکليف بسيار سنگيني داريم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |