جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 13061 15:07 1394/03/10
انتقاد صنایع لوازم خانگی از تبلیغ برندهای خارجی در رسانه ملی

انتقاد صنایع لوازم خانگی از تبلیغ برندهای خارجی در رسانه ملی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
انتقاد صنایع لوازم خانگی از تبلیغ برندهای خارجی در رسانه ملی

انتقاد صنایع لوازم خانگی از تبلیغ برندهای خارجی در رسانه ملی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیر امور آگهی بازرگانی صدا و سیما چگونگی تبلیغ کالاهای خارجی در صدا و سیما را تشریح کرده و گفته بود که "برندهایی که در ایران سرمایه گذاری خارجی کنند و در کشور تولید شوند، ممنوعیتی برای تبلیغ در صدا و سیما ندارند".

رییس انجمن تولیدکنندگان صنایع لوازم خانگی دراین باره گفت: صدا و سیما نباید سیاست یک بام و دو هوا داشته باشد.

محمدرضا دیانی اضافه کرد: طبق آنچه مدیر بازرگانی سازمان اعلام کرده "بسیاری از برندهای خارجی درحقیقت تولید ایران هستند و حتی برخی از آن ها صادرات نیز دارند" اما در این زمینه چند نکته وجود دارد؛ اول اینکه هیچ کدام از این برندها در ایران سرمایه گذاری نکرده اند که آن ها را سرمایه گذاری خارجی حساب کنیم بلکه نمایندگان این شرکت ها در ایران آن هم فقط در بخش تلویزیون رنگی اقدام به تولید می کنند.

وی افزود: این در حالی است که تولید این تلویزیون ها در ایران نیز تنها صنعت مونتاژ است و در اصل چیزی تحت عنوان ساخت داخل وجود ندارد.

رییس انجمن تولیدکنندگان صنایع لوازم خانگی اظهار کرد: در حال حاضر این برندهای خارجی از این وضعیت سوءاستفاده می کنند و با آوردن قطعات به داخل کشور به صورت منفصل و مونتاژ آن در داخل نه تنها یک ریال ارزش افروده برای کشور ندارند بلکه هیچ قطعه ای تولید نمی کنند و تنها از رانت تعرفه ای در واردات قطعات منفصل استفاده می کنند.

دیانی با اشاره به قرار گرفتن واردات لوازم خانگی ساخته شده در گروه کالایی اولویت 10 اظهار کرد: پیش از این اجناس به صورت محصول نهایی وارد می شد و ما لااقل تکلیف خود را می دانستیم، اما در حال حاضر قطعات منفصل تلویزیون وارد می شود و در کشور مونتاژ می شوند، بدون اینکه چیزی در کشور ساخته شود.

وی ادامه داد: جالب اینجاست که این برندها هر زمانی که بخواهند از این گونه رانت ها برای تبلیغات تلویزیونی استفاده کنند، خود را تولید داخل معرفی میکنند و زمانی که می خواهند در بازار به مردم برای فروش ارائه شوند می گویند که ساخت کره یا ژاپن هستیم.

رییس انجمن تولیدکنندگان صنایع لوازم خانگی پیشنهاد کرد که صدا و سیما این برندها را موظف کند که در تبلیغات شان حتما ذکر شود که ساخت داخل هستند و گفت: مثلا بگویند تلویزیون سامسونگ ساخت ایران، اگر این اتفاق بیفتد جای توجیه بیشتری دارد.

 
 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |