سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11781 13:28 1394/01/28
انتقاد از روند نزولی حوزه قطعه سازی بعد از دهه 70

انتقاد از روند نزولی حوزه قطعه سازی بعد از دهه 70

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
انتقاد از روند نزولی حوزه قطعه سازی بعد از دهه 70

انتقاد از روند نزولی حوزه قطعه سازی بعد از دهه 70

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه تولید: محمدقلی یوسفی-کارشناس مسائل اقتصادی گفت: نقش قطعات یدکی در صنعت خودرو همانند شاخه های درختی است که با کیفیت بودن آن به رشد و ارتقای این صنعت بسیار کمک می کند.

یوسفی با اشاره به نقش کلیدی صنعت خودرو در اقتصاد جامعه گفت: در هرکشوری توسعه صنعت خودرو سازی در درجه اول اهمیت قرار دارد زیرا که این صنعت در حقیقت مجموعه ای از صنایع را تحت پوشش قرار می دهد.

وی ادامه داد: این صنعت یک صنعت کلیدی و نقشه راه برای دیگر تولیدات و صنایع کشوری است هرچقدر صنعت خودرو با کیفیت تر باشد می تواند تاثیر گذاری خود را در دیگر بخش های جامعه بیشتر نشان دهد

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه از بیان نقش قطعات یدکی در صنعت خودرو نیز فروگذار نکرده و افزود: درحقیقت قطعات یدکی در صنعت خودرو همانند شاخه های درختی است که با کیفیت بودن آن به رشد و ارتقای آن بسیار کمک می کند. هر کشوری نمی تواند روی این صنعت کار کرده و آن را شاخ و برگ دهد بلکه کشوری مانند ایران که سرشار از منابع طبیعی است این قدرت را دارد تا این صنعت را پر و بال داده و آن را گسترش دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه با انتقاد از روند نزولی حوزه قطعه سازی،اضافه کرد: تجربه 40-50 ساله در مورد صنعت خودرو نشان می دهد که ما در این حوزه توانمند هستیم. در حوزه قطعه سازی نیز تا دهه 70 به پیشرفت های خوبی دست یافته بودیم اما بعدها به دلیل اینکه سیاست های مناسبی اتخاذ نشد با مشکلات هزینه تولید و مواد اولیه روبه شده و اثرات منفی در کمیت و کیفیت برجای گذاشته شد که جا دارد با یک تغییر نگاه این مشکلات مرتفع شده و قطعه سازان به سال های اوج خود برگردند.

یوسفی با ابراز امیدواری درباره به نتیجه رسیدن توافقات هسته ای و لغو تحریم ها خاطر نشان کرد: صنعت خودرو موتور توسعه اقتصادی است. ما پس از به نتیجه رسیدن این توافقات می توانیم سرمایه گذاران خارجی را که صاحب تکنولوژی بهتر هستند، همانند اروپا، آمریکا و ژاپن به کار گیریم و تعداد خودروسازان را در کشور افزایش دهیم. ایجاد این موضوع هم برای تولید داخلی و هم صادرات به خارج از کشور بسیار مفید خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |