جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 150815 16:42 1400/05/23
انتظارات تورمی عامل افزایش قیمت طلا

انتظارات تورمی عامل افزایش قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
انتظارات تورمی عامل افزایش قیمت طلا

انتظارات تورمی عامل افزایش قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

در اواخر هفته گذشته نرخ دلار به سقف 9 ماهه رسید و در بازار آزاد 27هزار تومان را ثبت کرد؛ این قیمت یک سطح مقاومت روانی بسیار مهمی تلقی می‌شد. برای بررسی آینده این بازار با یک کارشناس ارشد بازار ارز گفتگو کرده‌ایم.

علی حیدری، کارشناس ارشد بازارهای مالی در گفتگو با جهان اقتصاد با اشاره به این که نرخ دلار و قیمت اونس جهانی دوعاملی است که بر نرخ طلای داخلی اثرگذار است گفت: در رابطه با اونس بین‌المللی بیشتر معامله‌گران عقیده دارند که در هفته جاری اونس جهانی به یک هزار و 790 دلار خواهد رسید.

حیدری بیان داشت: البته با توجه به این که جلسه فدرال رزرو را نیز در هفته جاری خواهیم داشت، احتمال این که اونس جهانی با نوسانات سنگین مواجه شود بسیار است، بنابراین در این هفته شاهد صعود آرام خواهیم بود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به قیمت دلار در بازار داخلی گفت: قیمت دلار به سمت انتظارات تورمی پیش می‌رود، به عبارت دیگر دولت فعلی 35 درصد انتظارات تورمی را در جامعه ایجاد کرده است و در چنین شرایطی بعید نیست که تا یک یا دو ماه آینده نرخ دلار به 28 هزار تومان تا 30 هزار تومان خواهد رسید.

این تحلیل‌گر بازارهای مالی عنوان کرد: بنابراین، شواهد نشان می‌دهد که دو بازو تعیین‌کننده قیمت سکه طلای داخلی، یعنی اونس و دلار روند افزایشی دارند اما این روند افزایشی آرام خواهد بود.

حیدری پیشی بینی کرد: سکه طلا تا پایان هفته جاری و به لحاظ روانشناسی به 12 میلیون تومان خواهد رسید. این تحلیل با هدف سیگنال فروشی عنوان نشده است، بلکه این تحلیل نشان از واقعیت تلخی است به نام تورم.

حیدری در پایان تاکید کرد: قیمت طلا چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور وضعیت تورم را نشان می‌دهد و افزایش قیمت سکه به این معنی است که تورمی در راه است.

به گزارش جهان اقتصاد، در روز شنبه نرخ دلار با 0.09 درصد افزایش (معادل 24 تورمان ) به 26هزار و 439 تومان رسید. قیمت سکه طلا نیز با 135 هزار تومان افزایش (معادل 1.12 درصد ) به 11 میلیون و 691 هزار تومان رسید. اما بازار سرمایه برخلاف دیگر بازار های مالی در اولین روز معاملاتی هفته با سه هزار و 760 واحد (معادل 0.25 درصد ) کاهش یافت و در کانال یک میلیون و 480 هزار و 829 واحدی ایستاد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |