چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 109844 16:33 1399/06/03
انتصاب جدید در بزرگترین شرکت نفتی جهان

انتصاب جدید در بزرگترین شرکت نفتی جهان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
انتصاب جدید در بزرگترین شرکت نفتی جهان

انتصاب جدید در بزرگترین شرکت نفتی جهان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، آرامکوی سعودی در بیانیه ای اعلام کرد عبدالعزیز ال قدیمی، نایب رییس ارشد شرکت را برای هدایت تیم جدید "توسعه شرکت" منصوب کرده که این واحد به ارزیابی داراییهای فعلی خواهد پرداخت و دسترسی به بازارهای رشد را تقویت می کند.

وی عملکرد گروهش را به امین ناصر، مدیرعامل آرامکوی سعودی گزارش خواهد کرد. طبق اعلام آرامکو، این سازمان از تصمیم گیری سریع و موثر در داراییهای آرامکو حمایت خواهد کرد.

منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: آرامکو همچنین نصیر النعیمی را به عنوان مدیر موقت کسب و کار بالا دستی (بازوی اکتشاف و تولید) خود منصوب کرد در حالی که محمد القحطانی ریاست واحد پایین دستی را برعهده خواهد گرفت. کسب و کار پایین دستی شامل پالایش، پتروشیمی، خطوط لوله و خرده فروشی سوخت است و پیش از این تحت ریاست ال قدیمی بود.

آرامکوی سعودی که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است برای وفق دادن خود با فضای قیمتهای پایین بازار نفت، در مدیریت ارشد خود تغییراتی داده و یک مدیر ارشد را مسئول مدیریت داراییهای شرکت کرده است. این تولیدکننده در حال تطبیق دادن خود با قیمتهای ضعیفتر انرژی پس از شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصاد جهانی است. بهای نفت برنت امسال ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده و به حدود ۴۴ دلار در هر بشکه رسیده است. این شرکت سرمایه گذاری خود را کاهش داده تا بتواند ۷۵ میلیارد دلار سود سهام نقدی خود در سال ۲۰۲۰ را با وجود افزایش بدهی اش، پرداخت کند. عمده این سود به دولت سعودی تعلق می گیرد که در مواجهه با کاهش درآمد نفتی خود، به این پول نیاز دارد. آرامکو اوایل امسال مشاورانی را برای فروش چند میلیارد دلاری سهمی در کسب و کار خط لوله خود استخدام کرد. یاسر الرومیان، رییس هیات مدیره آرامکو در فوریه گفته بود داراییهای غیراصلی وجود دارند که می توان از آنها کسب درآمد کرد. آرامکو طرح سرمایه گذاری در پالایشگاه ۱۰ میلیارد دلاری چین را متوقف کرده که نشانه دیگری از تغییر اولویتهای این شرکت است. این پروژه سال گذشته با تبلیغات زیادی رونمایی شده بود. بر اساس گزارش بلومبرگ، آرامکو درباره انتصاب مدیران بخش بالادستی و پایین دستی خود اظهارنظر نکرد. ارزش سهام آرامکو در بازار ریاض امسال ۳.۳ درصد کاهش پیدا کرده است که در مقایسه با سقوط ارزش سهام شرکتهای انرژی بزرگ بسیار کمتر بوده و تا حدودی به دلیل قول این شرکت برای پرداخت ۷۵ میلیارد دلار سود سهام بوده است. در مقابل، ارزش سهام شرکت رویال داچ شل ۵۲ درصد و اکسون موبیل ۴۱ درصد افت کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |