جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 115847 15:33 1399/07/24
انتشار گازهای گلخانه ای 30 درصد افزایش یافت

انتشار گازهای گلخانه ای 30 درصد افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
انتشار گازهای گلخانه ای 30 درصد افزایش یافت

انتشار گازهای گلخانه ای 30 درصد افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که علیرغم تعهدات برخی کشورها به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای میزان انتشار گاز متان از صنایع نفت وگاز در سال جاری 30 درصد افزایش یافته است. متان تقریبا 90 برابر ظرفیت گاز گلخانه‌ای را نسبت به دی‌اکسید کربن طی 20 سال گذشته داشته است.

شرکت کایروس، که آمارها، اطلاعات و تحلیل آنها را در اختیار کشورها قرار می‌دهد اعلام کرده است میزان انتشار سالانه در منتهی به ماه آگوست در کشورهای الجزیره،‌ روسیه و ترکمستان بیش از 40 درصد افزایش یافته که نسبت به میانگین جهانی بالاتر بوده است. بر اساس این گزارش تجهیز و قانونمند کردن زیرساخت‌های نفت و گاز برای اجتناب از انتشار گازهای گلخانه‌ای هزینه‌بر است.

بنابراین این مسئله در کنار مشکلات کاهش قیمت و کاهش تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث شده صنایع نفت با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند و امکان سرمایه گذاری برای کاهش گازهای گلخانه ای را نداشته باشند.

شرکت کایروس معتقد است این هزینه‌ها عواقب زیادی دارد و در حقیقت در تضاد کامل با توافق آب و هوایی پاریس در سال 2015 است که کشورها را متعهد کرده از انتشار گازهای گلخانه‌ای جلوگیری کنند تا بتوانند دمای کره زمین را زیر یک و نیم درجه سانتیگراد حفظ کنند. آمارهای این شرکت نشان می‌دهد تنها در سال 2019 ده میلیون تن گاز گلخانه‌ای وارد اتمسفر شده است.

بر اساس این گزارش در سال 2019 بزرگترین منتشر کننده‌های گاز گلخانه‌ای آمریکا،‌ روسیه،‌ الجزیره، ترکمنستان، ایران و عراق بوده است. در این میان شرکت‌های بریتیش پترولیوم و اگزون نیز از شرکت‌هایی بودند که بیشترین انتشار گاز گلخانه‌ای داشتند.در این میان اتحادیه اروپا به عنوان بزرگترین وارد کننده گاز جهان مدعی شده که به دنبال استاندارد سازی ترکیبات گاز متان از گازهایی است که وارد می‌کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |