پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 13473 14:13 1394/03/30
انتشارمزایده فروش قبل از پرداخت اقساط خرید!

انتشارمزایده فروش قبل از پرداخت اقساط خرید!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
انتشارمزایده فروش قبل از پرداخت اقساط خرید!

انتشارمزایده فروش قبل از پرداخت اقساط خرید!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

آگهی فروش سهام شرکت توسعه اعتماد مبین به جای سهام شرکت مخابرات ایران

گروه امورزیربنایی

با انتشار آگهی مزایده فروش مخابرات؛ چالش های این شرکت واگذارشده با وزارت ارتباطات وارد فاز جدیدی شد.

اواخر هفته گذشته بود که مسوولان مخابرات کشور آخرین تیر ترکش خود را در واکنش به انتقادات وزارت ارتباطات از شرکت تحت مدیریتشان رها کردند و با اذعان بر اینکه "نه ناز می کنند و نه تهدید" گفتند: مخابرات را می فروشیم!

پس از اعلام رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، مبنی بر فروش سهام این شرکت، روز شنبه و دراقدامی عجیب آگهی فروش سهام شرکت توسعه اعتماد مبین در جراید منتشر شد.

د رهمین رابطه خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد: با توجه به اینکه هنوز 6 قسط از اقساط خرید سهام شرکت مخابرات ایران باقی مانده و هنوز سهام مذکور به نام شرکت توسعه اعتماد مبین نشده، شرکت مخابرات نمی تواند آگهی فروش سهام مخابرات را اعلام نماید.

لذا به نظر می رسد در اقدامی عجیب آگهی فروش سهام شرکت توسعه اعتماد مبین منتشر شده که علاوه بر 51 درصد سهام مخابرات، سهام شرکتهای دیگری را نیز داراست.

همچنین براساس بند 11 آگهی منتشر شده، کسب اطلاعات کافی و وافی از وضعیت مالی، اقتصادی، فنی و حقوقی شرکت مورد معامله برعهده خریدار است، این در حالی است که شرکت توسعه اعتماد مبین حتی از سایت رسمی نیز برخوردار نیست.

براساس این گزارش، شرکت توسعه اعتماد مبین که شرایط سختی برای خریدار آن در آگهی منتشره درج شده در واقع یک کنسرسیوم متشکل از چند شرکت است که شش سال پیش موفق به خرید بلوک 50 درصد به علاوه یک سهمی شرکت مخابرات ایران به قیمت 7.8 هزار میلیارد تومان شد.

شرکت مخابرات ایران که از آن به عنوان سودده ترین شرکت ایران نام برده می شد در شرایطی جنجالی با رد اهلیت تنها رقیب اعتماد مبین به این شرکت واگذار شد، واگذاری که در طول سال های گذشته با انتقادات زیادی همراه بوده است، برخی از کارشناسان اقتصادی فروش این شرکت را حراج اموال دولت دانسته و قیمت فروش این شرکت را با توجه به دارایی ها و سود بالای آن ناچیز می دانند.

گفتنی است کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین متشکل از شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران و شرکت شهریار مهستان، متعلق به بنیاد تعاون سپاه و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه اعتماد متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که در آبان ماه سال ۸۸بزرگترین معامله تاریخ بورس را انجام داد و موفق شد ۵۰درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران را به قیمت ۸میلیارد دلار خریداری کند، با گذشت بیش از ۵سال از در اختیار داشتن این شرکت، روز شنبه آگهی فروش سهام متعلق به خود را عرضه کرد.

براساس آگهی منتشرشده ، متقاضیان خرید سهام مزبور از روز چهارشنبه سوم تیرماه تا دوشنبه هشتم تیرماه ۹۴مهلت دارند که مدارک لازم را ارائه و ۵۰۰میلیون ریال بهای اسناد مزایده را پرداخت کنند؛ به این ترتیب خریداران احتمالی برای بررسی شرایط ، مذاکرات داخلی ، تهیه مدارک و خرید اسناد کمتر از ۱۰روز وقت خواهند داشت.

ارزش پایه معامله و شرایط پرداخت ثمن معامله هنوز مشخص نیست و درقالب اسناد مزایده به اطلاع متقاضیان می رسد؛ همچنین اعلام شده که فروش سهام به روش مزایده انجام می شود و بالاترین قیمت پیشنهادی مبنای معامله است.

براساس این آگهی، زمان ارائه پیشنهاد تا ۲۰تیرماه و زمان بازگشایی پاکات ۲۲تیرماه تعیین شده است.

۵۰درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران در اختیار کنسرسیوم توسعه اعتماد، ۲۰ درصد در اختیار سهام عدالت، ۵ درصد در اختیار سهام ترجیحی کارکنان، ۵ درصد سهام خرد و ۲۰ درصد نیز در اختیار دولت است.

شرکت توسعه اعتماد مبین امروز با انتشار آگهی در دو روزنامه دنیای اقتصادی و فناوران اطلاعات اعلام کرد ، آماده است ۱۰۰سهامش را از طریق مزایده به اشخاص حقیقی، حقوقی و کنسرسیوم های ایران واگذار کند.

وی با اشاره به اظهارات معاون وزیر ارتباطات که گفته بود مخابرات ایران ۱۴۰هزار میلیارد تومان می ارزد و کاش مخابرات یک ریال واگذار می‌شد اما درست، گفت: ما نمی خواهیم این مبلغ را به ما بدهید و حتی یک سوم این مبلغ را، بلکه مخابرات را به کمتر از این قیمت نیز می فروشیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |