جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 122386 19:04 1399/09/10
امید به نفت ۵۰ دلاری در ماه‌های آینده

امید به نفت ۵۰ دلاری در ماه‌های آینده

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
امید به نفت ۵۰ دلاری در ماه‌های آینده

امید به نفت ۵۰ دلاری در ماه‌های آینده

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش 1.67درصدي،و 81سنت افزایش داشت و به قیمت 49دلار و35سنت رسید

همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با افزایش2.32درصدي وبا 99 سنت افزایش به 43 دلارو 64سنت تثبیت شد.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با افزایش1.04درصدی وبا 51سنت افزایش به49دلارو62سنت رسید.

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه که سرمایه گذاران در آستانه نشست وزیران اوپک درباره تصمیم آنها برای تمدید محدودیت عرضه فعلی و متوازن کردن بازار مضطرب بودند، کاهش پیدا کرد.

از ابتدای نوامبر تاکنون با امیدواری بازار به ساخت سه واکسن موفق ویروس کرونا برای محدود کردن شیوع بیماری و تقویت تقاضا برای سوخت، بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته اند که بزرگترین رشد قیمت ماهانه از ماه مه تاکنون است.

تحلیلگران و معامله گران همچنین انتظار دارند اوپک و متحدانش در قالب گروه اوپک پلاس افزایش تولید برنامه ریزی شده در ابتدای سال ۲۰۲۱ را به دلیل موج دوم شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن تقاضای جهانی برای سوخت، به تاخیر بیاندازند.

این گروه که در حال حاضر تولیدش را ۷.۷ میلیون بشکه در روز محدود کرده، در آوریل موافقت کرده بود تولیدش را در ژانویه ۲۰۲۱ به میزان دو میلیون بشکه در روز معادل دو درصد از مصرف جهانی افزایش دهد.

به گفته تحلیلگران گلدمن ساکس، اگرچه سناریوی مقدماتی این بانک تاخیر سه ماهه افزایش تولید اوپک پلاس برای جلوگیری از اشباع عرضه بازار جهانی است اما به نظر می رسد همه تولیدکنندگان با این موضوع موافق نیستند. عدم تمدید محدودیت عرضه فعلی باعث خواهد شد قیمت معاملات نفت پنج دلار در هر بشکه سقوط کند.

این تحلیلگران پیش بینی کردند موج زمستانی ابتلا به کووید ۱۹ تقاضای جهانی برای نفت را به میزان سه میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد و این افت تا حدودی با تقاضای آسیا برای گرمایش و انبارسازی سوخت جبران می شود.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ برآورد کرده اند که مازاد عرضه بازار نفت در صورت عدم تمدید محدودیت عرضه فعلی اوپک پلاس در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به ۱.۵ تا سه میلیون بشکه در روز می رسد.

در آمریکا شمار دکلهای حفاری نفت و گاز فعال با ازسرگیری تولید چاههای غیرفعال تحت تاثیر قیمت بالای ۴۰ دلار هر بشکه نفت از ژوئن، برای چهارمین ماه متوالی افزایش پیدا کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |