پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 26684 00:05 1394/11/21
امید، مهمترین بارقه این روزهای اقتصاد ایران

امید، مهمترین بارقه این روزهای اقتصاد ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
امید، مهمترین بارقه این روزهای اقتصاد ایران

امید، مهمترین بارقه این روزهای اقتصاد ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

چند هفته مانده به تایید برجام بازار بورس با افزایش حجم معاملات و اتمام موج ترکیبی اصلاحی خود، روند جدیدی را آغاز نموده و تجربه می نماید. در این مدت بسیاری از سهامداران همچنان تغییر روند بازار و آغاز روند جدید را باور نکرده و همچنان در حال و هوای دوران رکود و اصلاح بازار در دو سال اخیر هستند.

افزایش حجم معاملات به همراه حمایت مالی از بورس باعث شده است که اکثر گروه ها روند خوبی را تجربه نمایند و همین مهم باعث شده است که در هفته های اخیر، بورس، روز های خوبی را تجربه نماید. اخبار نشست ها و قراردادهای مهم شرکت های خودرویی بازگشایی سوئیفت، ارتباط مالی با کشورهای اروپایی ورود شرکت های نفتی قدرتمند و امید، مهمترین بارقه این روزهای اقتصاد ایران باعث شده است که تصور و همیت برای افزایش بهره وری اقتصادی روز افزون گردد و این امر مشخصا در بازار بورس که ویترین اقتصاد ایران است بیشتر از پیش خودنمایی میکند. حال باید در نظر داشت که حرکت بازار در رالی صعودی مشخصا همراه با اصلاحات قیمتی و زمانی خواهد بود و مناسب است، سهامدار با شناخت صحیح بازار صعودی اقدام به سرمایه گذاری در بازه های بلند مدت تری نسبت به دوران اصلاحی بازار داشته باشد. از این رو ادامه روند حرکتی شاخص در دو سناریو محتمل و بررسی می شود.

۱-  در سناریو اول و با توجه به جو مثبت بازار حرکت ریز موج ۵ از موج ۳ میتواند تا محدوده ۷۸٫۶ درصد از موج قبلی ادامه پیدا کرده و در محدوده ۷۸ درصد از موج نزولی قبلی، موج ۴ اصلاحی آغاز گردد. بعد از اصلاح و تکمیل این موج ادامه مسیر در موج ۵ و تا مقاومت بعدی محتمل خواهد بود. این سناریو با شکست مقاومت در موج B اصلاحی تایید می شود. و با توجه به جو بازار بسیار محتمل خواهد بود.(رجوع شود به نمودار شاخص کل)

۲-در سناریو دوم بازار بعد از یک حرکت سریع و شارپ اکنون شاخص به محدوده ۶۱٫۸ درصد از موج نزولی قبلی خودش رسیده و این منطقه میتواند محلی برای اتمام موج ۳ صعودی و شروع موج ۴ اصلاحی باشد. که مشخصا بعد از آن ادامه موج ۵ شروع و گسترش خواهد یافت. (رجوع شود به نمودار شاخص کل)

ورود سرمایه، سرمایه گذاران خارجی و آزاد شدن بخشی از دارایی بولکه شده و حمایت از تولید باعث ایجاد رونقی قابل توجه در سال های اخیر خواهد شد. رونقی که در پی افزایش شرکت های فعال در بورس -که در سال جاری در سیاست کلان سازمان بورس قرار گرفته و به ناحق با انتقاد برخی از تحلیلگران مواجه شده بود- و انتظار گزارش هایی مناسب در سال آینده از شرکت های بورسی موجب بسیار نزدیک و در دسترس خواهد بود.

image (15)



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |