جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 114811 11:02 1399/07/16
امکان رقابت قشم با سایر مناطق آزاد دنیا فراهم می‌شود

امکان رقابت قشم با سایر مناطق آزاد دنیا فراهم می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
امکان رقابت قشم با سایر مناطق آزاد دنیا فراهم می‌شود

امکان رقابت قشم با سایر مناطق آزاد دنیا فراهم می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

حمیدرضا مومنی شامگاه سه‌شنبه در جلسه امضای تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت ایرانسل افزود: یکی از ماموریت‌های اساسی مناطق آزاد کشور، ایجاد یک منطقه هوشمند است تا زیر ساخت‌های توسعه مناطق آزاد ایجاد شود.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های مهمی در حوزه سوخت، پالایشگاه و نیروگاه، گردشگری و هتلینگ در جزیره قشم ایجاد شده که با استفاده از زیرساخت ارتباطی در این موارد، قشم اولین شهر هوشمند کشور می‌شود.

مومنی اظهار کرد: زیرساخت شهر هوشمند و شهروند الکترونیک، اینترنت اشیا است که قشم باید به عنوان پایلوتی برای دستیابی به این تکنولوژی، پیشتاز باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تفاهمنامه بین این سازمان و شرکت ایرانسل، خدمات نظام یافته و ساختارمند در حوزه‌های ناوگان و انبارها، کارگروه قاچاق کالا و ارز، سیستم سرورها در بخش پدافند، بیسیم و خدمات آن، سیم کارت شهروندی و رگلاتوری برای مردم جزیره به ارمغان می‌آورد.

مومنی یادآور شد: از سال ۱۳۹۶با شرکت ایرانسل ارتباط و توافقات مناسبی داشته‌ایم و امید است با اجرای این تفاهمنامه، قشم از بهره‌وری، سرعت، دقت و سود اقتصادی بهره‌مند شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |