جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 5495 16:53 1393/07/04
امير حاتمي: ايران به يک قدرت موثر در جهان تبديل شده است

امير حاتمي: ايران به يک قدرت موثر در جهان تبديل شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
امير حاتمي: ايران به يک قدرت موثر در جهان تبديل شده است

امير حاتمي: ايران به يک قدرت موثر در جهان تبديل شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

      نيروهاي مسلح ما امروز قادر هستند با موشک‌هاي ساخت صنايع دفاعي کشور هر نقطه تهديدکننده‌اي را در دريا، ‌خشکي، فاصله دور و با دقت بالا منهدم کنند و من ترديد ندارم در حوزه‌هاي ديگري که دشمن ما را تهديد کرده با عزم ملي مي‌توانيم به اين خودکفايي برسيم.


جانشين وزير دفاع تاكيد كرد: قدرت علمي و فناورانه کشور در کنار ژئوپلوتيک ويژه ايران و هر دوي آنها در کنار ايدئولوژي اسلام ناب محمدي باعث شده جمهوري اسلامي به يک قدرت موثر در جهان تبديل شود.
به گزارش ايلنا، امير سرتيپ امير حاتمي طي سخناني در پيش از خطبه نماز جمعه اين هفته تهران ابتدا با تبريک هفته دفاع مقدس گفت: اين حماسه عظيم و حادثه بزرگ راه درخشان فراروي همه ماست و ما مي‌توانيم با اتکا به درس‌ها و عبرت‌هاي آن در هميشه تاريخ سرافراز زندگي کنيم.
وي با بيان اينكه نام شهيدان عزيز ما که زينت‌بخش خيابان‌ها و کوچه‌هاست، اظهار داشت: اين فقط يک بزرگداشت نيست، بلکه يک توجه و يادآوري لحظه به لحظه براي ماست که اي مردم ايران اگر امروز با آسودگي و امنيت زندگي مي‌کنيد روزي اين جوانان براي بدست آوردن آن جان خود را کف دستشان گذاشتند.
جانشين وزير دفاع با تاكيد بر اينكه اگر امروز رئيس جمهور و وزارت خارجه مي تواند با صلابت در عرصه جهاني از حقوق مردم ايران دفاع کند به برکت نام‌ها و خون‌هاي شهداست، يادآور شد: همه جهانيان مي‌دانند که امروز مردم و مسئولان جمهوري اسلامي صدها برابر بيشتر از دوران دفاع مقدس ارزش ايستادگي را مي‌دانند.
حاتمي تاكيد كرد: اگر امروز کسي حماقتي کند و نظر سوئي به جمهوري اسلامي داشته باشد بهتر و قدرتمندتر از آن دوران از خود دفاع مي‌کند.
وي با بيان اينکه ما از نظر مولفه‌هاي قدرت بسيار قدرتمندتر از دوران دفاع مقدس قرار داريم، تصريح كرد: ما در آن زمان در نيروهاي مسلح از يک طرف با عده‌اي مواجه بوديم که براي مصادره انقلاب، مي‌خواستند ارتش را تضعيف کنند که البته تدبير به موقع امام(ره) آن را خنثي کرد. از طرف ديگر، نهادهاي انقلاب به ويژه سپاه پاسداران که بعدها يک بازوي مهم براي کشور شد، آن روزها مراحل تکوين و تشکيل خود را مي‌گذراندند
جانشين وزير دفاع با يادآوري اينكه عده‌اي ‌عناصر خودفروخته با تحريک دشمن به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامي بودند، خاطرنشان كرد: در همان ايام، ارتش صدام با همکاري غرب به ايران حمله کرد تا براي انقلاب اسلامي مانع ايجاد کنند غافل از اينکه که ملت ايران يک عمر مشق پيروزي خون برشمشير کرده‌اند.
حاتمي با بيان اينکه امروز نسلي در ايران زندگي مي‌کنند که صحنه‌هاي دفاع مقدس و پيروزي خون بر شمشير را درک کرده است، ابراز داشت: امروز اين سوال را مي‌شود پرسيد که صدام و کساني که مي‌گفتند اين جنگ به پايان نمي‌رسد مگر ايران اسلامي منهدم شود،‌ کجا هستند؟ امروز صدام در اسفل‌السافلين و ملت ايران در اوج قدرت است و امام و شهيدان ما عند ربهم يرزقونند.
وي ادامه داد: امروز بحمدالله با بصيرتي که ايجاد شده به خوبي مسائل دنيا را درک مي‌کنيم. اگر ديروز کشورهاي سلطه‌گر مي‌توانستند افرادي را در گوشه‌اي از کشور فريب دهند، امروز مردم به لطف امام (ره) و مقام معظم رهبري تحت تاثير دروغ و فريب قرار نمي‌گيرند و مراقب حقوق و ارزش‌هاي خود هستند. امروز آن ضرب‌المثل ايرانيان که هر شر و بدي زير سر انگليسي‌هاست درباره سلطه‌گرايان به ويژه آمريکا يک فرهنگ و يک واقعيت شده است؛ چرا که در دفاع مقدس و با اتکا به تجربه‌هاي آن، ديديم که سلطه‌گرايان چيزي جز منافع خود را دنبال نمي‌کنند.
جانشين وزير دفاع با اشاره به تشكيل ائتلاف عليه تروريسم داعش از سوي كشورهاي غربي عنوان كرد: اينکه گروه خودساخته‌اي به نام داعش را تجهيز مي‌کنند و از طرفي ائتلافي عليه آن راه مي‌اندازند و گروه‌هاي ديگري را ايجاد مي‌کنند ناشي از همين نگاه است، ولي ملت ايران اين مسائل را درک مي‌کند و اين درک، ملت ايران را بسيار قدرتمندتر از آن روزها کرده است.
حاتمي با تاكيد بر اينكه کشور ما در سايه رهبري مقام عظماي ولايت به سمت قله‌هاي علمي حرکت کرده است، بيان كرد: امروز بحمدالله ما در رتبه پانزدهم علمي دنيا قرار داريم. هر چند جايگاه ايران بسيار فراتر از اين رتبه است اما با همين جايگاه بسيار تواناتر از دوران دفاع مقدس هستيم.
وي در ادامه به تحريم‌هاي صورت گرفته از سوي غرب اشاره كرد و گفت: نکته‌اي وجود دارد و آن اين است که در هر نقطه‌اي که ما تحريم شديم در همان نقطه ما به خودکفايي رسيديم و نيروهاي مسلح و صنعت دفاعي مصداق بارز آن است. امروز با همت جوانان شايسته ملت ايران در ارتش، سپاه و وزارت دفاع و با اتکا به علم و فناوري درون‌زا مي‌توانيم هر آنچه که مورد نياز کشور است را توليد و تأمين کنيم.
جانشين وزير دفاع با تاكيد بر اينکه اين توان در دوران تحريم ايجاد شده و هيچ تحريمي نمي‌تواند آن را متوقف کند، اظهار داشت: امروز نيروهاي مسلح پر توان جمهوري اسلامي ايران تحت فرماندهي مقام معظم رهبري نسبت به همه ارتش‌هاي جهان قوي، مومن و شريف‌ترين نيروها را در خود جاي داده است که با آموزش‌ها و تجهيزات بومي و پشتوانه مردم و قدرت لايزال الهي هر تهديدي عليه اين سرزمين مقدس ايران را به شديدترين شکل محکوم به شکست مي‌کند.
حاتمي با يادآوري اينكه قدرت علمي و فناورانه کشور در کنار ژئوپلوتيک ويژه ايران و هر دوي آنها در کنار ايدئولوژي اسلام ناب محمدي باعث شده جمهوري اسلامي به يک قدرت موثر در جهان تبديل شود، تاكيد كرد: ‌ترکيب هنرمندانه مثلث سه گانه قدرت علمي، ژئوپلوتيک ويژه و ايدئولوژي اسلامي با رهبري الهي و مقتدرانه رهبر انقلاب اسلامي اثري چند برابر دارد.
وي با بيان اينكه ‌ما امروز در حوزه دفاعي مي‌توانيم در همه عرصه‌هاي زمين، ‌هوا، ‌دريا و فضاي سايبر قدرت نظامي کشور و نيروهاي مسلح‌مان را به خوبي پشتيباني کنيم، خاطرنشان كرد: خوب است اين موضوع را با افتخار به عرض ملت شريف ايران برسانم که نيروهاي مسلح ما امروز قادر هستند با موشک‌هاي ساخت صنايع دفاعي کشور هر نقطه تهديدکننده‌اي را در دريا، ‌خشکي، فاصله دور و با دقت بالا منهدم کنند و من ترديد ندارم در حوزه‌هاي ديگري که دشمن ما را تهديد کرده با عزم ملي مي‌توانيم به اين خودکفايي برسيم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |